خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران :

اعتبار 70 میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تامین شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۱۷۰

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از تامین اعتبار 70 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون برای تهیه ماشین آلات کشاورزی مورد نیاز خبر داد.

به گزارش ایلنا، دلاور حیدرپور بعد ازظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران عرصه جدیدی برای توسعه ندارد، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت‌های موجود از قبیل مکانیزاسیون، یکپارچه‌سازی اراضی و... در استان استفاده بهینه داشته باشیم.

وی، افزایش سطح را مهم‌ترین اقدام برای ارتقاء بهره‌وری و بهینه تولید عنوان کرد و افزود: باید با استفاده از تکنیک‌ها و ماشین آلات کشاورزی، افزایش تولید و کاهش هزینه را داشته باشیم.

حیدرپور یکی از اقدامات اساسی در بخش کشاورزی را استفاده از دانش روز و یافته‌های تحقیقاتی عنوان و اذعان داشت: با استفاده از دانش روز می‌توان تولید، واحد سطح و درآمد را در بخش کشاورزی افزایش داد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین معضل استان‌های شمالی کوچک کردن اراضی کشاورزی است که باید برای تجمیع آن اقداماتی صورت گیرد، افزود: دولت برای کشاورزانی که به تجمیع زمین‌های خود می پردازند، خدمات خاصی ارائه می‌دهد تا اقدام اراضی کشاورزی بزرگتر شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در استان‌های شمالی خرده دهقانی اراضی کشاورزی بدلیل مساحت پایین و تراکم جمعیت بالاست، گفت: متوسط بهره برداری از اراضی کشاورزی در کشور 7 دهم اما در مازندران 1.4 دهم درصد است که باید زیرساخت‌های تولید مورد بررسی قرار گیرد.

حیدرپور با بیان اینکه در بحث خرد بودن اراضی کشاورزی مازندران نظام ساختاری دهستانی با ظرفیت بالاست، افزود: خرد و کوچک شدن اراضی کشاورزی مازندران بدلیل 20 درصد اشتغال در بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: در مازندران بدلیل ارزش بالا و مکانی زمین و سرانه پایین نمی‌توان با استفاده از تکنولوژی جدید بهره‌وری را افزایش داد.

حیدرپور با بیان اینکه مازندران قابلیت حداقل 2 برابر کشاورزی را دارد، اظهارداشت: با توسعه مکانیزاسیون و کاهش نیروی انسانی در بخش تا در بخش‌های دیگر با ایجاد اشتغال بتوانیم با افزایش درآمد و حفظ سطح معیشتی بیکاری و معضل اجتماعی ایجاد نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز