خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

جلوگیری از بروز سیلاب با تخصیص اعتبارات لازم در زمینه آبخیزداری لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۱۹۴

معاون آبخیزداری منابع طبیعی لرستان گفت: با تخصیص اعتبار در بحث آبخیزداری می‌توان تحول در استان ایجاد و از بروز سیلاب جلوگیری کرد.

مجید سپهوند در گفت وگو با ایلنای لرستان، با اشاره به تاثیرات آبخیزداری و آبخوانداری در کنترل سیل در استان سیل‌خیزی مثل لرستان، افزود: انجام آبخیزداری و آبخوانداری به خاطر کنترل سیل و رسوب است تا رسوب وارد مخازن سدها نشود و همچنین سبب پایداری در رودخانه‌ها شود و از طغیان آنها جلوگیری کند.

سپهوند اظهار کرد: در استان با دو پدیده خشکسالی و ترسالی مواجه هستیم که نمونه بارز ترسالی سیل ۹۸ بود که بیش از ۵۵۰۰ میلی مترمکعب رسوب خروجی شهرستان پلدختر بوده که این میزان رسوب معادل ۱.۲ میلیون تن گزارش شده است.

وی گفت: با تخصیص اعتبار در بحث آبخیزداری می‌توان تحول در استان ایجاد و از بروز سیلاب جلوگیری کرد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی لرستان بیان کرد: در شمال استان چهار میلیون حجم رسوب داشته‌ایم که سبب شده خرم‌آباد کمتر با سیل مواجه باشد.

سپهوند یادآور شد: در میان‌کوه شرقی پنج میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اموال منابع‌طبیعی در نظر گرفته شده و چنانچه به تایید مرکز برسد عملیات آبخیزداری و آبخوانداری را در این منطقه آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز