خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

رفتارمان با طبیعت بی‌رحمانه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۰۴۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:ما با طبیعت بی رحمانه رفتار کرده ایم و این واکنش طبیعی است که با چالش ها و ابر بحران های زیست محیطی روبرو هستیم.

به گزارش ایلنا، نادر تقی زاده در همایش ملی صیانت از منابع طبیعی که در محل دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد با اعلام این خبر افزود: متاسفانه کشورمان را به سمت بحران زیست محیطی سوق داده ایم که غفلت بیش از آن می تواند موجب بحران غیر قابل کنترل شود و این واقعیتی غیرقابل کتمان هست.

وی بیان کرد: قانون طبیعت عالی ترین و متعالی ترین قانون الهی است و این بدین معنی هست در زمینی که گندم کاشته ایم هیچوقت جو درو نخواهیم کرد.

تقی زاده اظهار کرد: منشاء این همه سیل های ویرانگر، افزایش گردوخاک، خشکسالی و فرو نشست زمین آیا جز این است که ما مراتع و جنگلها را با دست خودمان نابود کرده ایم و با این طبیعت مهربان چه کرده ایم که برای ما سیلی و شلاق می زند.

وی از نخبگان دانشگاهی و کنشگران علمی خواست که راهکارهای علمی و عملیاتی را برای برون رفت از این بحرانها مطرح و مطالبه گری کنند، چرا که همه سوار یک کشتی هستیم.

تقی زاده گفت: طرح صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست را نه در قالب شعار بلکه با احساس مسئولیت در عمل پیاده کنیم ودر محضر خدا ومردم باید بعنوان یک مسئول وجدان خود را پاسخگو بدانیم و از هیچ کوششی برای برون رفت از این مشکل کوتاهی نکنیم.

وی در پایان گفت: در این خصوص از بدو شروع خدمتگزاری برنامه جامع وطرح تحول بخش کشاورزی را ارائه کرده و برای اجرای آن از تمام ظرفیت موجود بهره خـواهیم برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز