خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی ورود موج سرما به لرستان و خسارت به مزارع و باغات

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۱۴۰

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین موج سرما به استان وارد شود و احتمال دماهای زیر صفر و خسارت به باغات و مزارع وجود دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایلنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، کامران پیرزادی با اشاره به اهمیت مرحله داشت گندم، جو و کلزا و ضرورت پایش این محصولات، اظهار کرد: عوامل خسارت زا، آفات و بیماری های گیاهی در محصولات زراعی و باغی استان پایش شده‌اند.

وی افزود: ۶۹ شبکه مراقبت در سطح استان با ۳۸۲ نفر کار پایش مزارع را انجام می دهند و کارشناسان و مدیران مجموعه تولیدات گیاهی مستقر در ستاد و شهرستان ها برای پایش عوامل خسارت زا، آفات و بیماری های گیاهی در حال آماده باش هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه عوامل خسارت‌زا، علف های هرز، بیماری ها و آفات هستند، گفت: با توجه به دمای مناسب و بارندگی های صورت گرفته، مهمترین بیماری در مزارع گندم و جو، زنگ غلات است که کارشناسان به محض مشاهده علائم، اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهند.

وی افزود: انتظار بر این است که کشاورزان به محض اطلاع از این موضوع و اینکه مزرعه دچار بیماری شده است اقدام به سم پاشی کنند چون این بیماری خیلی سریع اپیدمی و گسترش پیدا می کند توصیه های سازمان جهاد کشاورزی و حفظ نباتات را جدی بگیرند.

پیرزادی تصریح کرد: علف های هرز هر ساله چیزی در حدود ۴۰ درصد می تواند باعث افت عملکرد شود زیرا هم سفره و میزبان اصلی محصول است و با مبارزه با علف های هرز می توانیم میزان خسارت ها را کاهش دهیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: مهمترین آفات گندم، سن غلات است که در استان سن غلات مشاهده شده است و در صورتی که میزان آن به نرم مبارزه برسد توسط کارشناسان اطلاع رسانی می شود تا با مبارزه به موقع شاهد خسارت نباشیم.

پیرزادی گفت: بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی قراراست روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین توده سرما به استان وارد شود و احتمال دماهای زیر صفر را داریم و احتمال خسارت به باغات و مزارع وجود دارد.

وی ادامه داد: باغداران، گلخانه داران و کشاورزان سعی کنند با به کار بردن توصیه های لازم از خسارت جلوگیری کنند.

پیزادی اظهار کرد: شناخت درست آفات و بیماری های گیاهی وعلف های هرز، انتخاب سم مناسب و توصیه های صحیح به بهره برداران همراه با استفاده ازادوات مناسب، باعث افزایش کیفیت و عملکرد محصول می شود.یکی از این توصیه ها مبارزه به موقع با عوامل خسارت زا است.َ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز