خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

برآورد خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی سرما به کشاورزان تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۶۸۸

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه از خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی سرمای اخیر به کشاورزان این منطقه خبر داد.

محمدرضا عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه کاهش محسوس دما و سرمای هوا در دو روز اخیر، به ۵۱۳۴/۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تربت حیدریه شامل محصولات باغی ، زراعی و گلخانه ای ، مبلغ ۵۹ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

عباسپور در تشریح وسعت این خسارت‌ها اظهار داشت: سرمای شدید ۴۸ ساعت گذشته به ۲۱۲۵ هکتار از محصولات زراعی شامل گندم ، جو ، چغندر قند و کلزا ، به مبلغ ۹۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده است که به طور میانگین خسارت وارده ۱۷٪ است.

وی ادامه داد: همچنین به ۳۰۰۹/۵ هکتار از محصولات باغی شامل بادام ، آلو ، زردآلو ، گوجه سبز ، آلوچه ، پسته، گیلاس و گلابی، به مبلغ ۵۰۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال خسارت وارد شده که به طور میانگین این خسارت وارده ۶۰٪ است.

وی گفت: علاوه بر محصولات زراعی و باغات ، به ۸۲۰ متر مربع گلخانه به مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال نیز خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در تکمیل این آمار افزود: بر اساس تقسیمات شهرستان به باغات بخش بایگ با ۱۹۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بیشترین و بعد از آن باغات و محصولات زراعی بخش کدکن با ۱۶۳ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال ، باغات بخش مرکزی با ۱۳۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال و محصولات زراعی بخش رخ با ۹۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز