خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

حجتی توان دفاع از حق کشاورزان را ندارد/ ضعف وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد نوآوری و استفاده از نیروی جوان است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۷۹۹

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین دلیل ما عدم توانایی وزیر جهاد کشاورزی در احقاق حق تولیدکنندگان است. ایشان توان دفاع از تولیدکننده بخش کشاورزی را ندارد.

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن و رامسر و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، در موافقت با این طرح اظهار کرد: تصمیم به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی یک تصمیم کمیسیونی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در رابطه با دلایل اصلی طرح استیضاح خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل ما عدم توانایی وزیر جهاد کشاورزی در احقاق حق تولیدکنندگان است. ایشان توان دفاع از تولیدکننده بخش کشاورزی را ندارد.

وی افزود: وزیر همیشه مشکلات را به گردن دولت می‌اندازد اما ما در مجلس دولت را در این بخش تنها محمود حجتی می‌بینیم و ایشان باید بتواند از تولیدکننده در برابر تصمیمات دولت دفاع کند.

نماینده مردم تنکابن و رامسر با اشاره به قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصریح کرد: اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم هم با فشار مجلس و طرح سوال از رئیس جمهور به ثمر نشست و کار مجلس به جایی رسید که دولت را متقاعد به افزایش قیمت کرد.

وی افزود: دو سال هیچ افزایش قیمتی در این زمینه نداشتیم و در باقی محصولات هم افزایش قیمت‌ها کارشناسانه نیست و دولت تنها به جیب خود نگاه می‌کند که توان افزایش را دارد یا خیر و با درآمد کشاورزان و وضعیت معیشت آنها کاری ندارد.

تعصب غیرمنطقی وزیر جهاد کشاورزی بر معاونین بازنشسته

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص مخالفت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: اگر وزیر جهاد کمی مشکلات نمایندگان را بررسی کند و آن مشکلاتی که قابل حل است را حل کند و استیضاح اتفاق نیفتد بهتر است. طرفین باید با هم کنار بیایند. این استیضاح اتفاق بیفتد شرایط بهتر نخواهد شد.

وی افزود: ما در حال حاضر در شرایطی هستیم که اگر وزیر تغییر کند تا آمدن وزیر جدید سال 97 به پایان می‌رسد و کار به سال بعد حواله خواهد شد و وزارت‌خانه بدون وزیر می‌ماند و هر وزیر دیگری هم که انتخاب شود به اندازه این وزیر تجربه در این بخش ندارد.

نماینده مردم آمل در خصوص عملکرد وزیر جهاد کشاورزی اذعان داشت: وزیر جهاد کشاورزی زحمات بسیاری در این حوزه کشیده و دست‌آوردهای بسیاری دارد اما بخشی که ما با آن مشکل داشتیم مدیریت اطرافیان ایشان بود که وزیر به شدت بر روی معاونین خود تعصب دارد و حاضر به تغییر در کابینه خود نیست. ما خواهان نیروهای تازه نفس در وزارت‌خانه هستیم اما وزیر اصلا قصد نوآوری در وزارت‌خانه را ندارد و در این بخش ضعف دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز