خبرگزاری کار ایران

راه اندازی سامانه پیامکی استعلام سطح زیر کشت و پیش بینی تولید برای تسهیل خرید تضمینی گندم

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۱۶۱

سامانه پیامکی استعلام سطح زیر کشت و پیش بینی تولید گندم کشاورزان در سال جاری به منظور تسهیل فرآیند خرید تضمینی این محصول راه‌اندازی شد.

به گزارش‌ایلنا، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: این مرکز در راستای تسهیل فرآیند خرید تضمینی‌گندم ،اقدام به راه‌اندازی سامانه پیامکی استعلام سطح زیر کشت و پیش بینی تولید گندم کشاورزان کرده است.

کریم احمدی افزود: با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی گندم از بهره برداران و حذف واسطه ها از فرآیند خرید این محصول استراتژیک، در سال جاری خرید گندم تنها از بهره بردارانی صورت می گیرد که اطلاعات هویتی، سطح زیر کشت و پیش‌بینی تولید آنان در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شده باشد.

وی اظهار داشت: اطلاعات بهره‌برداران توسط کارشناسان مسوول پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های کشور در سامانه یاد شده ثبت می‌شود و چنانچه اطلاعات بهره برداری در سامانه یاد شده ثبت نشده باشد، مراکز خرید گندم از تحویل گیری محصول تولید شده خودداری خواهندکرد.

احمدی اظهار داشت: ضروری است بهره برداران قبل از مراجعه به مراکز خرید، از ثبت و تایید اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی به آدرس www.poud.maj.ir مطمئن شود.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به همین منظور سامانه پیامکی راه اندازی کرده که با دریافت کد ملی بهره بردار وضعیت تایید اطلاعات هویتی، سطح زیر کشت و پیش بینی تولید گندم او را اعلام می‌کند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در صورتی که اطلاعات بهره برداری و اطلاعات هویتی او تایید نشده و یا مشکلی در میزان سطح زیر کشت و پیش‌بینی تولید وجود داشته باشد؛ لازم است بهره‌بردار قبل از مراجعه به مراکز خرید، به مسوول پهنه مربوطه در مراکز جهاد کشاورزی دهستان خود مراجعه و نسبت به ثبت یا اصلاح اطلاعات مربوطه اقدام کند.

احمدی گفت: شماره این سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۱۳۶۰۰ بوده و کد ملی بهره بردار باید بطور کامل ارسال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز