خبرگزاری کار ایران

۱۰.۵ میلیون تن گندم امسال از کشاورزان خریداری می‌شود/ رشد ۶ برابری تولید کلزا در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۳۵۱

وزیر جهاد کشاورزی از خرید ۱۰.۵ میلیون تن گندم و رشد دو برابری تولید کلزا در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مزرعه الگویی کشت کلزا و غلات در ورامین اظهار داشت: علیرغم کم آبی و محدودیت‌های اقلیمی، با اتخاذ سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات فنی مناسب وزارت جهاد کشاورزی و همچنین تامین و بکارگیری نهاده‌های باکیفیت از جمله بذرهای پرمحصول، زودرس و مقاوم به تنشهای خشکی و آفات، کشاورزان توانسته‌اند روز به روز خود را با شرایط اقلیمی سازگار کنند و با بهره‌گیری آنان از ابزار و دانش روز، تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته است.

وی با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش وابستگی کشور به واردات روغن پیش بینی کرد: تولید کلزا در سال جاری با رشد دو برابری نسبت به سال گذشته به ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزارتن افزایش یابد.

حجتی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ نیز تولید کلزا نسبت به سال ۹۵ سه برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به بومی‌سازی تولید بذر و ادوات کاشت کلزا در کشور گفت: با همکاری مؤسسات بین‌المللی، بذرهای پربازده و مقاوم گندم نیز در کشور تولید می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: علیرغم شرایط کم آبی کشور در سال گذشته، براساس برآوردها، ۱۰.۵ میلیون تن گندم امسال از کشاورزان خریداری می‌شود که این میزان ۱.۵ میلیون تن بیش از میزان خرید سال گذشته خواهد بود.

حجتی در پایان از تلاش کشاورزان در سازگار کردن خود با شرایط اقلیمی و همچنین حمایت های دولت از بخش کشاورزی قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز