خبرگزاری کار ایران

جهادکشاورزی استان کردستان طی اطلاعیه ای خبر داد؛

ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله باسرما زدگی

کد خبر : ۷۵۳۱۱۲

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از کشاورزان خواست نسبت به اقدامات پیشگیرانه جهت مبارزه با سرمازدگی تدابیر لازم اتخاذ کنند.

به گزارش ایلنا ، مهدی فتحی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد بارش باران به ویژه در صبح سه‌شنبه در سطح استان هستیم.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد حداقل دما به محدوده  کمتر از 5درجه سلسیوس برسد لذا از کشاورزان و کارشناسان بخش کشاورزی درخواست می‌شود نسبت به اقدامات پیشگیرانه جهت مبارزه با سرمازدگی تدابیر لازم اتخاذ کنند.

فتحی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی احتمال سرمازدگی باغات و مزارع را در پی دارد، تاکید کرد : تامین سوخت و کنترل دما و رطوبت و بستن دریچه های گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها را  انجام دهند ودر باغات و مزارع کوهپایه ایی موارد پیشگیری را لحاظ نمایند همچنین از تاسیسات و سیستمهای آبیاری تحت فشار باتوجه به پایین بودن دمای سطح زمین محافظت و مراقبت کنند.

رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، آماده سازی وسایل مورد نیاز برای مواجهه با سرمازدگی بهاره ، اطراف مزارع و باغات  اقداماتی نظیر بخاری باغی، سوزاندن کاه و کلش یکی از راهکارهای پیشگیری از سرمازدگی است.

فتحی، ایجاد پوشش پلاستیکی بروی نهالهای جوان و درختان آسیب پذیر، خودداری از انجام هرس درختان، برداشت محصولات آماده برداشت نظیر سبزیجات، صیفی جات و انتقال  به مکان امن و انبارهای استاندارد همچنین استفاده از ریز مغذی‌های توصیه شده به منظور تقویت درختان و باغات را از دیگر اقدامات مقابله با سرما زدگی عنوان کرد.

وی همچنین تاکید کرد: خودداری از انجام عملیات شخم و پاکنی تاکستانها همچنین آبیاری به موقع مزارع و باغات قبل از ورود موج سرما به منظور تعدیل دمای محیط ضروری است.

رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: محافظت از کندوهای زنبور عسل در مقابل کاهش دما را از دیگر اقدامات مهم برای جلو گیری و کاهش آسیب های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی است که باید در زمان اعلام شده اجرایی شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز