خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

خواستار باطل شدن مصوبه دستمزد ۱۴۰۲ هستیم/ کارگران وضعیت خوبی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۴۰

یک فعال حوزه کارگری با اشاره به مصوبه دستمزد ۱۴۰۲ گفت: وظیفه همه ما هست از حق خود دفاع کنیم و ضمن رساندن صدای خود به مسئولان و اتحاد و همدلی در این مورد خاص از دیوان عدالت اداری خواستار ابطال این مصوبه غیر قانونی باشیم.

محمدحسین خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت سخت کارگران در بحران اقتصادی کشور گفت: سال ۱۴۰۱ سال سختی برای کارگران بود، طوری که هر روز افزایش قیمت داشتیم ولی در مورد دستمزد حتی یک ریال افزایش پیدا نکرد و جالب تر اینکه دستمزد اعلامی ۱۴۰۱ را تورم زا اعلام کردند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ پس از مذاکرات سه جانبه قانون رعایت نشده و درصد افزایش غیر قانونی اعلام شد چراکه ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار را موظف کرده است حداقل‌ دستمزد کارگران را بر اساس دو معیار «نرخ تورم» و «سبد معیشت خانوار» تعیین کنند .

این فعال حوزه کارگری با اشاره به این که کارگران شرایط خوبی به لحاظ معیشت ندارند، اظهارداشت: شورای عالی کار امسال بدون توجه به این دو معیار، رقمی جعلی و غیرقانونی را برای حداقل‌ دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ تصویب کرده است لذا وظیفه همه ما هست از حق خود دفاع کنیم و ضمن رساندن صدای خود به مسئولان و اتحاد و همدلی در این مورد خاص از دیوان عدالت اداری خواستار ابطال این مصوبه غیر قانونی باشیم.

خزایی اظهار امیدواری کرد که قطعا با اتحاد و همدلی موفق خواهیم شد بخشی از مطالبات به حق خود را به دست آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز