خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در شورای عالی کار کشور:

ادعای تورم در نتیجه افزایش دستمزد فاقد جایگاه علمی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۰۴۷

نماینده کارگران در شورای عالی کار کشور گفت: ادعای ایجاد تورم در نتیجه افزایش دستمزد 57 درصدی حرفی غی کارشناسی و غیرعلمی و بیان شدن آن از طرف رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مصداق نوعی قانون‌گریزی است.

آیت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره صحبت‌های رئیس کمیسیون اقتصادی درباره افزایش تروم در نتیجه افزایش 57 درصدی حقوق کارگران گفت: متاسفم که یک مقام مسئول چنین خبری را دقیقا در روزی که منتسب به روز جهانی کارگر است و می‌بایست در این روز از کارگران قدردانی کنیم، به جای قدردانی اعلام و جامعه را به تلاطم می‌اندازد، اعلام چنین خبرهای غیرکارشناسی و گفتن غیرحرفه‌ای آن هم در چنین روزی برای جامعه تاوان داشته و جامعه هدف را ناامید می‌کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار کشور ادامه داد: از شنیدن چنین حرفی از زبان نماینده مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی، متعجبم؛ برای هفته کارگر وطی سال جلسات متعدد برگزار شد و نماینده کارگران به  مجلس هم رفتیم، این مسئول می‌توانست به عنوان نماینده مردم در این جلسات تخصصی یا شورای عالی کار حضور پیدا می‌کرد یا اخبار رسمی جلسات را از مبادی رسمی پیگیری می‌کرد تا او را بیشتر آگاه می‌کردیم، انتظار داریم نماینده‌های مردم از گفتن چنین حرف‌هایی که غیرکارشناسی وغیره حرفه‌ای  است بر حذر باشند.

وی عنوان کرد: حرف مهمتر من این است که این مسئول تجربه زیادی دارد و چند سال نماینده مردم در مجلس بوده و می‌داند که کار مجلس قانوگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون است و طبق قانونی که مصوب شده، تنها مرجع رسیدگی به دستمزد شورای عالی کار است که درباره دستمزد مرجعیت دارد و بنابراین حرف این نماینده به نوعی مصداق قانون‌گریزی است.

 رئیس کانون شورای اسلامی کار استان قزوین ادامه داد: انتظار داشتیم اگر فردی چنین مسائلی را مطرح می‌کرد ایشان  به عنوان نماینده مجلس و ناظر بر قانون  از حقوق مردم وقانون‌گرایی دفاع کرده و یادآور می‌شد که شورای عالی کار تنها مرجع قانونی درباره دستمزد است؛ از این رو شنیدن چنینی حرفی از رئیس کمیسیون اقتصادی تعجب برانگیز است؛ این مسئول باید جلوی انتشار و طرح این مسائل را بگیرد و برخورد کند نه اینکه خود منتشر دهنده این اخبار باشد.

وی تاکید کرد: از مجلس انتظار داریم موضوع تورم افسار گسیخته و شعارهای دولت و وزرا را پیگیری کند نه اینکه با گفتن چنین موضوعاتی آن هم دقیقا در روز جهانی کار جامعه را متشنج کنند.

اسدی بیان کرد: در شورای عالی کار و وزارت صمت  این موضوع  مطرح شده بود  که ممکن است در برخی مشاغل مشکلاتی ایجاد شود و در همین راستا مقرر شده بود  که برای حمایت از واحدهای کوچک تمهیداتی اندیشیده شود، انتظار داشتیم در مجلس هم اگر بنا است موضوع پیگیری شود و از محل بودجه‌های حمایتی از این امر حمایت شود نه اینکه افزایش دستمزد نفی شود؛ افزایش دستمزد هنوز با واقعیت‌های جامعه و سبد معیشت فاصله‌ای معنا دار و زیاد دارد و نیروی کار بایداز طرف دولت و مجلس مورد حمایت قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز