خبرگزاری کار ایران

بدون رای‌گیری؛

افزایش پایه سنوات کارگران در شورای عالی کار متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۰۰

«به دلیل مخالفت کارفرمایان با پیشنهاد دو برابر شدن پایه سنواتی کارگران جلسه امروز شورای عالی کار بدون دستیابی به نتیجه خاصی خاتمه یافت / ادامه چانه‌زنی بر سر موضوع افزایش پایه سنواتی کارگران در سال ۹۴ به جلسه بعدی شورای عالی کار موکول شده است.»

به دلیل مخالفت کارفرمایان با پیشنهاد دو برابر شدن پایه سنواتی کارگران جلسه امروز شورای عالی کار بدون دستیابی به نتیجه خاتمه یافت.

«محمد رضا بقائیان» از اعضای کارگری شورای عالی کار با اعلام این خبر به ایلنا گفت: ادامه چانه‌زنی بر سر موضوع افزایش پایه سنواتی کارگران در سال ۹۴ به جلسه بعدی شورای عالی کار موکول شده است.

وی در تشریح بی‌نتیجه ماندن جلسه امروز شورای عالی کار گفت: کارفرمایان با این استدلال که تا به حال سابقه نداشته است که قبل از تشکیل جلسات تعیین مزد شورای عالی کار، اعضای این شورا در مورد افزایش مطالبات مزدی سال جدید تصمیم گیری کنند، بررسی این موضوع را به زمان دیگری موکول کردند.

به گفته این فعال صنفی کارگری اعضای کارفرمایی شورای عالی کار در ادامه این استدلال یادآور شدند که به عنوان نمایندگان جامعه کارفرمایی باید برای تصمیم گیری در چنین موردی باید ابتدا نظر اعضای خود را مقام موکل جویا شوند.

این فعال صنفی همچنین در تشریح مواضع امروز اعضای کارفرمایی شورای عالی کار ادامه داد: بخش دیگری از استدلال کارفرمایان‌‌ همان صحبت‌های همیشگی جلسات تعیین مزد در خصوص اینکه «وضعیت اقتصادی کارخانه‌ها امکان افزایش مزد را نمی‌دهد» بود.

به گفته بقائیان در جلسه امروز آقای هفده‌تن در مقام معاون تنظیم روابط کار به کارفرمایان گفته بود که چنانچه با افزایش دوبرابری مزایای پایه سنواتی کارگران در سال ۹۴ موافق باشند، دولت در سیاست گذاری‌های اقتصادی خود شرایط مناسب‌تری را برای افزایش قیمت و فروش محصولات آن‌ها پیش بینی خواهد کرد.

وی تاکید کرد:با وجود مواضع کافرمایان، بیشتر اعضای دولتی شورای عالی کار مانند اعضای کارگری این شورا با موضوع افزایش پایه سنواتی موافق بودند بطوری که اگر این موضوع به رای گیری گذاشته می‌شد، تصویب آن حتمی بود.

یادآوری می‌شود پیش از این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی را پیشنهاد کرده بود که در صورت تصویب به منظور افزایش بهره وری، کیفیت تولید و انگیزه کارگران مزایای پایه سنواتی کارگران باسابقه، پیشنهاد شده بود از ۵۰۰ تومان به هزار تومان افزایش یابد.

برابر مقررات قانون کار، مزایای پایه سنواتی، مبلغ ثابتی است که در جلسات تعیین دستمزد شورای عالی کار به صورت روزانه برای محاسبه دستمزد کارگران باسابقه و مجربی که در دریافتی آن‌ها بیشتر از حداقل مزد قانونی است تعیین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز