خبرگزاری کار ایران

کمبود داروی بیماران پیوندی در مشهد همچنان در حال پیگیری/ بیش از ۲۳ هزار مراجعه پزشکی در سه روز اول سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۸۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشکلی برای تامین دارو نداریم و فقط برای بیماران پیوندی دچار کمبود شدیم که برای این داروها در حال پیگیری هستیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد علی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری با اشاره به اقدامات و خدمات ارائه شده از ابتدای سال جاری گفت: ۲۳ هزار و ۱۱۷ مورد به درمانگاه‌های عمومی و تخصصی مراجعه داشته‌اند، هم‌چنین در مجموع ۱۸۵۰ عمل جراحی و ۸۴۱ عمل جراحی اورژانسی و ۴۹۶ مورد بستری انجام شده است.

او با اشاره به ۱۸۲۸ مورد نظارت بر اماکن عمومی طی این مدت، تصریح کرد: ۷۶ مورد منجر به اقدام قانونی شد و همچنین ۲۴۵ مورد بازدید از مهمانسراها که ۱۸ مورد نقص داشتند و ۷۹۲ واحد صنفی بازدید شد که ۲۶۶ مورد منجر به اقدام قانونی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص خدمات فوریت های پزشکی گفت: ۲۳۹۹ مورد ماموریت اورژانسی در مشهد انجام که ۸۱۹ مورد تصادفی و ۱۵۸۰ مورد فوریت پزشکی غیر تصادفی بوده است.

او ادامه داد: از این اقدامات ۷۱ مورد منجر به اعزام به بیمارستان بوده و ۱۰۶۸ مورد در محل خدمات ارائه شده است .

کیانی در خصوص آمار استانی خدمات اورژانسی گفت: ۳۶۵۱ خدمت اورژانسی ارائه شد که ۱۲۴۹ مورد در جاده ها بوده است و بر اثر این حوادث در مجموع ۶۸ نفر فوت کرده اند.

وی همچنین در خصوص کمبود داروهای خاص برای بیماران گفت: با هماهنگی که وزیر بهداشت در مشهد انجام داد و اقدامات قبلی صورت گرفته مشکل خاصی برای کمبود دارو چه از نظر آنتی بیوتیک، سرم و اسپری‌ها نداشتیم و فقط برای بیماران پیوندی دچار کمبود شدیم که برای این داروها در حال پیگیری هستیم.

مراجعه ۲۲۰ هزار نفر به درمانگاه‌ها

سیدجواد حسینی دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط ‌زیست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان‌رضوی هم گفت: از ۱۵ اسفند تا ۳ فروردین ماه جاری ۲۲۰ هزار نفر به درمانگاه ها مراجعه کردند و ۴۰ هزار و ۴۸۶ عملیات جاده ای اورژانس که ۱۲ هزار و ۶۸۲ اعزام به بیمارستان شدند و ۳۹۰۰ مورد عمل جراحی اورژانسی و ۱۷۰۰ زایمان طبیعی در این مدت انجام شد.

او ادامه داد: ۸ هزار و ۸۴۰ مورد بازرسی داشتیم که ۶۴۲ هتل، ۴۷۰ بازدید از پایانه های مسافربری و فروش بلیط، ۶۷۰۹ موردکارگاه تولیدی و صنفی بازدید انجام شد.

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط ‌زیست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان‌رضوی گفت: پنج پایگاه مراقبت مرزی در استان فعال بوده که در این مدت ۷۵۰۰ مورد واکسیناسیون رایگان در این پایگاه‌ها دریافت کرده‌اند.

حسینی با بیان اینکه بیش از ٨ هزار و ۸۰۰ مورد اهدای خون در استان انجام شده، گفت: ۶ هزار و ۵۸۷ نفر برای اهدا مراجعه کرده‌اند و خوشبختانه در استان از نظر فراورده‌های خونی مشکلی نداریم.

وی در خصوص نظارت بر کشتار دام در استان گفت: نظارت مستقیم بر کشتار بیش از ۱۰ هزار و ۳۰ کیلوگرم دام سبک و سنگین ‌انجام شده است.

افزایش بیش از ۱۹ درصدی تصادفات در مشهد

هم‌چنین علی یزدانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست خبری از افزایش ۱۹.۵ درصدی ماموریت تصادفی در مشهد خبر داد و گفت: ۱۵ درصد ماموریت غیر تصادفی و ۱۶ درصد تماس‌های تلفنی و مشاوره های پزشکی به اورژانس ۱۱۵ افزایش داشته است که می‌طلبد ما نیز ظرفیت خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز