خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایلنا :

در شرایطی به سر می بریم که برای نان شب مان مانده ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۰۲۱

دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان گفت: کارگران در اوضاع فعلی کشور آن قدر تحت فشار هستند که بیشترین توقع شان رعایت حداقل های حقوقی شان است و از دولت و مجلس توقع دارند به مشکلاتشان رسیدگی شود.

حسینعلی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: انتظار جامعه کارگری این است که باتوجه به پایان سال مسئولان به داد جامعه کارگری و بازنشستگی برسند.

وی گفت: شرایط تورم و افزایش فشار های ناشی از آن ، شرایط اقتصادی بسیار بغرنجی را برای جامعه کارگری ایجاد کرده است و اگر دولت و مجلس الان به داد جامعه کارگری نرسد بعید می دانم فرصتی برای جبران باقی بماند.

وی افزود: جامعه کارگری نسبت به سنوات قبل همچنان عقب ماندگی های حقوقی دارد. انتظار ما این است که با توجه پایان سال و برنامه ریزی های مالی مسئولان برای سال آینده برنامه ریزی ، «قانون» به درستی در مقابل کارگران اجرا شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان گفت: ماده 41 قانون می گوید مزایای کارگران باید بر اساس تورم و سبد معیشتی تصمیم گیری و پرداخت شود. از این رو انتظار ما از جامعه کارفرمایی و دولت این است که درک کنند با توجه به شرایط کشور، جامعه کارگری دستش از همه جا کوتاه است و تمام امیدشان به مزد دریافتی شان است.

اکبری می گوید: آن قدر فشار زندگی بر کارگران زیاد شده که حتی آب خوردن برایشان سخت شده چه برسد به تامین نیازهای معیشتی خانواده هایشان.

وی می گوید : ما کارگران درخواست داریم مسئولان دلِ کارگران را در آستانه سال جدید و فرار رسیدن ماه مبارک رمضان شاد کنند و قانون کار را برایشان به حق اجرا کنند‌ چرا که کارگران انتظاری فراتر از قانون ندارند.

وی گفت: اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت تورم آنقدر سبد خرید کارگران را خالی کرده که خرید گوشت و مرغ برایشان تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شده است.

ما در شرایطی به سر می بریم که برای نان شب مان مانده ایم و تامین مایحتاج زندگی برایمان دغدغه شده است.

نماینده کارگران سیستان و بلوچستان می گوید: امیدواریم دولت و نظام نگاهشان به کارگران عوض شود و این قشر را ویژه تر ببینند و نگذارند کارگران شرمنده زن و بچه هایشان بشوند و دست کم با تبعیت از قانون کار ، حق و حقوق کارگران را به درستی پرداخت کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز