خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

لزوم تحقق ۲۵ درصد همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی یزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۱۶۰

دبیرخانه کارگر یزد خواستار پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان استان شد.

علیمحمد دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه مسئولان در دولت‌های مختلف به تعهدات خود در قبال جامعه کارگری عمل نکردند، گفت: بازنشستگان خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود و اجرای باقیمانده همسان‌سازی هستند اما به‌رغم وعده‌های داده شده هنوز این مهم محقق نشده است.

وی با بیان اینکه دهم اسفند ماه کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در محل خانه کارگر یزد در تجمعی خواستار تحقق ۲۵ درصد همسان‌سازی شدند افزود: روز به روز شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار هستیم در حالی که مسئولان فقط شعار و وعده می‌دهند که بر بازار نظارت داریم و کنترل می‌کنیم.

دبیر خانه کارگر یزد با تاکید بر اینکه حتی کارگران شاغل هم وضعیت مناسبی ندارند و سفره معیشتی آن ها روز به روز کوچکتر شده است تصریح کرد: در وضعیت فعلی اقتصادی کشور نرخ واقعی تورم با میزان درآمد و دریافتی کارگران شاغل و بازنشسته تفاوت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در تجمع خود از نمایندگان و مسئولان خواستند که با کنترل قیمت و سروسامان دادن به بازار ارز همچنین کنترل قیمت مواد غذایی و مصرفی روزانه، مشکلات مردم را کاهش دهند، تصریح کرد: لازم است دولت به اجرای ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان توجه داشته باشد و اجازه ندهد بیش از این قشر از جامعه در تنگنا باشند.

این فعال جامعه کارگری با تاکید بر اینکه برابر ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حداقل حقوق مستمری بازماندگان یا مستمری بازنشستگان و مستمری از کارافتادگان کلی جمع حقوق و مزایای شان نباید از حداقل حقوق کمتر باشد اظهار داشت: اجرای ماده ۴۱ قانون کار مستقیم روی مستمری بازنشستگان تاثیر می‌گذارد اما اینطور که پیدا است مسئولان و متولیان امر در این زمینه کاملا بی توجه هستند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید هرچه سریع تر معوقات را پرداخت کنند تا بازنشستگان برای رسیدن به حداقل حقوقشان دائم مجبور به پیگیری نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز