خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد؛

آمادگی استان یزد برای تامین نیازمندی های کشور نیجر در مصالح ساختمانی/ استان مقصد خوبی برای گردشگری سلامت شهروندان نیجری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۳۱۳

استاندار یزد در نشست مشترک با اعضای گروه دوستی پارلمانی نیجر برای تامین نیازمندی‌های این کشور در حوزه مصالح ساختمانی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست مشترک با اعضای گروه دوستی پارلمانی نیجر_ایران، با اشاره به روابط تاریخی و همکاری های صورت گرفته بین دو کشور گفت: حضور گروه دوستی پارلمانی نیجر در کشور ایران، بیانگر اراده مقامات عالی دو کشور و علاقه مندی طرفین برای توسعه روابط و همکاری‌های فی ما بین است.

وی در ادامه با اشاره به ملاقات گروه مذکور با وزیر امور خارجه، مقامات مجلس شورای اسلامی و همتایان خود در گروه دوستی پارلمانی، اظهارداشت: یقینا این دیدارها نقش زیادی در توسعه روابط و همکاری های فی مابین دارد و این تعاملات باید افزایش یابد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران نیز شخصا و با جدیت و نقشه راه مشخص، توسعه و تعمیق روابط و همکاری ها به ویژه در حوزه های اقتصادی با کشورهای دوست از جمله نیجر را مورد تاکید و تمرکز قرار داده اند.

فاطمی ادامه داد: در همین راستا، توان و ظرفیت های علمی و تجربیات استان یزد در حوزه های صنعتی، تولید مصالح ساختمانی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به تولید نیمی از کاشی و سرامیک کشور در استان یزد و فعالیت بزرگترین کارخانه تولید شیشه غرب آسیا در این استان اشاره و نسبت به تامین نیازمندی های کشور نیجر در این حوزه ها اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین با بیان اینکه استان یزد در تولیدات نساجی و تولید فولاد نیز نقش ممتازی در سطح کشور دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور نیجر نیز دارای منابع و مواد معدنی غنی است، تجارب و توانمندی فنی شرکت های استان که برخی از آن ها در حوزه دانش بنیان فعالیت دارند، می تواند در استخراج و فرآوری محصولات معدنی مورد توجه قرار گیرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت مرکز درمانی جمعیت هلال احمر از سال های گذشته تاکنون  در کشور نیجر و ارائه خدمات به مردم این کشور گفت: رئیس فعلی جمعیت هلال احمر استان یزد به مدت چند سال در کشور نیجر فعالیت کرده است و تجارب ایشان در شناخت نیازمندی های کشور نیجر در این حوزه مفید خواهد بود.

وی در همین راستا ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بالای پزشکی، یزد می تواند مقصد خوبی جهت گردشگری سلامت برای شهروندان کشور نیجر باشد.

استاندار یزد در پایان نسبت به پذیرش هیئت های تجاری از نیجر و متقابلا اعزام هیئت اقتصادی از استان به این کشور اعلام امادگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز