خبرگزاری کار ایران

ایلنا از یزد گزارش می‌دهد؛

داشتن ایرلاین بدون ارتباط با دنیا تاثیری در گردشگری ندارد/ یزدایر باید از زمان ثبت جهانی اتفاق می افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۴۴

در حالی که پس از ماه ها انتظار برای مردم یزد از سوی استاندار جوان شرکت هواپیمایی یزد ایر راه اندازی شد اما فعالان حوزه گردشگری نگاه دیگری ذارند و معتقدند داشتن ایرلاین بدون ارتباط با دنیا تاثیری در گردشگری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مشکلات متعدد پروازهای یزد و گلایه بسیار یزدی ها و تاخیرهای فراوان چند ساعته‌ای که نارضایتی شهروندان و مسافران را به دنبال داشت باعث شد تا استاندار یزد ایده شرکت پروازی "یزد ایر" را مطرح و پس از یک سال و نیم تلاش راه اندازی کند.

گرچه بر اساس وعده‌های استاندار یزد قرار بود این شرکت در مهر ماه گذشته بهره‌برداری شود اما برخی اتفاقات موجب شد تا این مهم همزمان با روز مبعث رسول اکرم جامه عمل پوشیده و تحقق یابد.

شرکت هواپیمایی یزد ایر با سرمایه گذاری ۹۲۰ میلیارد تومان راه اندازی شد و اولین هواپیمای خود را در روز جمعه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ همزمان با مبعث پیامبر اسلام از تهران به آسمان یزد فرستاد. ایرلاین یزد ایر کار خود را با دو فروند ایرباس ۳۱۰، دو فروند هواپیمای ERJ ۱۴۵، و یک هواپیما BAe ۱۴۶ آغاز کرده و به گفته استاندار یزد، در آینده بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

"یزد ایر" از مهم‌ترین مطالبات فعالان بخش گردشگری

مهران فاطمی؛ استاندار یزد، راه‌اندازی «یزد ایر» را یکی از مهم‌ترین مطالبات فعالین بخش گردشگری عنوان کرد و راه‌اندازی این شرکت را محصول پیگیری‌های تعداد زیادی از دلسوزان و خدمتگزاران مردم استان از جمله سردار فلاح‌زاده؛ استاندار اسبق یزد و جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، مدیرکل میراث فرهنگی، فعالین بخش گردشگری و مشارکت مجموعه صنعتی معدنی چادرملو دانست.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل هوایی و ریلی دو زیرساخت اساسی در حوزه توسعه گردشگری هستند، اظهار داشت: دومین برنامه مهم و جدی استان، راه‌اندازی شرکت حمل‌ونقل ریلی در حوزه مسافر، بار و در زمینه راه‌اندازی پهنه ریلی شهرستان بافق است که با جدیت دنبال می‌شود.

فاطمی اظهار امیدواری کرد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اولین شرکت حمل‌ونقل ریلی استان یزد راه‌اندازی شود تا در حوزه زیرساخت‌های گردشگری به سطح مطلوبی برسیم.

یزدایر باید از زمان ثبت جهانی اتفاق می افتاد

فعال گردشگری و مدیرعامل هتل‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه ایرلاین یزد ایر باید زودتر برای یزد در نظر گرفته می‌شد و حداقل از زمان ثبت جهانی این ایرلاین در یزد تاسیس می شد،‌ گفت: نمی‌توانیم ایرلاین داشته باشیم اما در ارتباط با دنیا نباشیم و هشدارهای کشورهای اروپایی در مقابل اهداف این ایرلاین است.

«محمدحسین محتاج الله» در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه این ایرلاین می‌تواند یک گام رو به جلو برای توسعه اقتصادی و گردشگری استان باشد، ادامه داد: این ایرلاین باید زودتر برای یزد در نظر گرفته می‌شد و حداقل از زمان ثبت جهانی این ایرلاین در یزد تاسیس شود چرا که همیشه وقتی شهری در دنیا مطرح می‌شود باید بازدیدها بیشتر شده و به تبع ان توسعه زیرساختی هم اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه با وجود این اتفاق خوب، گام مهم و روبه جلویی است گفت: با وجود تمام انتقاداتی که دارم در همه مسائل، این حرکت استاندار حرکتی رو به جلو است. چرا که سالیان سال در حد حرف بود و این دولت آن را عملی کرد.

وی با بیان اینکه تحریم های بین المللی موضوع بسیار مهمی است، اظهار داشت: این که کشورهای اروپایی اعلام می‌کنند به ایران سفر نکنید و بحران اقتصادی در کشور حاکم شده است و تورهای سرسام آوری است، در تضاد با اهداف ایرلاین است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه نمی‌توانیم ایرلاین داشته باشیم اما در ارتباط با دنیا نباشیم، گفت: عمده گردشگران یزد اروپایی هستند و با این وضعیت و شرایط حاکم بر کشور، به ایران سفر نخواهند کرد.

وی افزود: همچنان که استاندار یک شهر دلسوزانه برای یزد اقدام بسیار مهمی انجام داده است باید دولت هم اهداف برجام را محقق کند و به دنبال نتیجه بخشی این زیرساخت ها باشد، نتیجه بخش باشد که پارادوکس ممکن را خنثی کند چرا که یزد یک شهر استثنایی است و بی نظیر است و لازمه ان ایرلاین است و باید تعامل را با دنیا بیشتر کنیم و بتوانیم مقابل ایران هراسی بایستیم.

این فعال گردشگری در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به اینکه بهترین ارزآوری سفر است چرا که ایران ارزانترین کشور برای سفر در دنیاست، گفت: باید به نحوی از این فرصت استفاده کنیم و گردشگران را به کشور وارد کنیم و این ایرلاین بستر مناسبی برای این مقوله است از طرفی اکنون با روسیه و چین شروع کنیم چرا که با ما در ارتباط هستند و باید رونق گردشگری را از طریق این کشورها رقم بزنیم.

یزد ایر، ایرلاینی پر از ابهام

به گزارش ایلنا، این ایرلاین در حالی راه اندازی شده که ابهامات گوناگونی دارد از جمله اینکه در سامانه های فروش بلیط پرواز، اساسا پروازی از سوی ایرلاین یزد ایر برای فروش وجود ندارد.

همچنین سامانه های نظارت بر ناوبری هوایی بین المللی مانند flightradar۲۴ کماکان در لیست ایرلاین های فرودگاه شهید صدوقی و پروازها، پروازی از هواپیمایی یزد ایر را نمایش نمی‌دهند و اطلاعات پروازی با این عنوان ایرلاین (یزد ایر) موجود نیست.

ایرلاین ماهان در حالی با همان شماره پرواز سابق خدمات می دهد که هواپیمای مورد استفاده اش، هواپیمایی دقیقا با مشخصات هواپیمای خریداری شده برای "یزد ایر" است‌ یعنی همان bAe۱۴۶-۳۰۰  که قبلا نیز با همین نوع هواپیما و همین شماره پرواز، پرواز هایش را انجام داده است.

این مهم نشان می‌دهد که ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار از استان یزد فقط برای زنگ آمیزی و نصب برچسب "یزد ایر" روی هواپیما هزینه شده است.

حال این سئوال مطرح است که آیا همزمان با پرواز های ماهان، پرواز یزد ایر هم به ناوگان اضافه شده یا خیر؟ یعنی یک بریتیش ایروسپیس ۱۴۶ ماهان جدا  پرواز می کند و ۲ فروند از همین مدل هم از ایرلاین یزد ایر جدا؟ این پرسشی است که مسئولان استان یزد باید در این زمینه شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز