خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

۴ یزدی قربانی آنفلوآنزا شدند/افزایش مراجعات و بستری در مراکز درمانی یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۵۴۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از فوت ۴ نفر در یزد به دلیل ابتلا به آنفولانزا در دو هفته اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محسن میرزایی با بیان اینکه در دو هفته اخیر، ۱۳۰ مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی شدند اظهار داشت: در رصد روزانه بیماران مراجعه کننده در سه هفته اخیر شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی مبتلایان به آنفولانزا در استان بوده ایم که موارد ابتلا به این بیماری در استان در مقایسه با سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد موارد شناسایی شده از آنفولانزا نوع A و مابقی از نوع‌های دیگر گزارش شده است، ادامه داد: بیمار ۷۶ ساله و بیمار ۸۶ ساله با دارا بودن بیماری زمینه ای، خانم ۳۷ ساله، نوجوان ۱۶ ساله که ساکن دیگر استان‌ها که در یزد تحت درمان قرار گرفته بود، از قربانیان آنفولانزا بوده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که با علائم شبیه به سرماخوردگی از جمله تب ناگهانی، گلودرد، سردرد و سرفه ظاهر می‌شود.

وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در مراکز آموزشی، شست و شوی مداوم و مکرر دست‌ها با آب و صابون و نوشیدن مایعات فراوان را از عمده راه‌های پیشگیری از این بیماری بیان کرد و افزود: افراد در صورت علائم دار بودن از حضور در اماکن عمومی، محل کار و مراکز آموزشی خودداری کنند.

میرزایی تاکید کرد: آنفولانزا یک بیماری ویروسی است و همشهریان از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک جدا خودداری کرده و در صورت بروز علائم به پزشک مراجعه و داروی متناسب با بیماری را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به افراد در معرض خطر بیشتر از جمله افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، آسم و فشار خون و همچنین افراد دارای چاقی مفرط توصیه کرد با نظر پزشک معالج به داروخانه‌ها مراجعه کرده و واکسن انفولانزا را دریافت کنند.

وی همچنین یادآور شد: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، کادر بهداشت و درمان، خانم‌های باردار، سالمندان اسایشگاه‌ها و جانبازان و ایثارگران برای تزریق واکسن انفولانزا به مراکز بهداشتی در سطح استان یزد مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز