خبرگزاری کار ایران

نماینده تاکستان در مجلس:

ظرفیت بخش کشاورزی در اقتصاد مغفول واقع شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۹۲۹

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: محصولات کشاورزی ما به خاطر شرایط آب‌وهوایی و خاک شناسایی مطلوب است و اگر به کشاورزی و صادرات برسیم نفع آن از نفت هم بیشتر است اما این بخش مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رجب رحمانی در نشست کشوری میز ملی توسعه صادرات محصول کشمش که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: هر جا که مردم حضور پیدا کردند نتایج آن را دیده‌ایم و مردم تکیه‌گاه نظام هستند، صادرکننده و تولیدکننده هم افسری است که برای استقلال کشور فعالیت می‌کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ادامه داد: از نظر مسایل مدیریتی؛ مدیران نالایق و بدون تدبیر که توان مدیریتی ندارند باید توجه کنند که هر کس که مسئولیتی را پذیرفت باید کارش را درست انجام دهد و نیاز به هم‌افزایی داریم.

وی بیان کرد: اگر در اروپا بگردید پسته‌ای مانند پسته کرمان و قزوین پیدا نمی‌شود و محصولات کشاورزی بسیار خوبی داریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: امکانات زیادی داریم اما کشاورزی را مورد توجه قرار نداده‌ایم، اگر هزینه‌هایی که برای صنعت شده در کشاورزی بود، شرایط بهتری رقم می‌خورد.

وی عنوان کرد: اگر راندمان تولید افزایش پیدا کند حتی با ارائه قیمت پایین‌تر ضرر نمی‌کنیم اما اگر کشاورزی پنجاه سال پیش باشد ضرر کرده‌ایم.

رحمانی اظهار کرد: بخش مهمی از استقلال اقتصادی بخش کشاورزی، تولید و صادرات است و بازاریابی هم یک علم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: موضوع سموم باید ریشه کن شود و نباید محصولاتی که سموم آن زیاد است خریداری شود تا کشاورزان توجیه شوند که محصولات باکیفیت تولید کنند. 

در پایان این نشست قطع نامه و مصوبات میز توسعه کشمش به عنوان سند راهبردی پنج ساله این حوزه قرائت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز