خبرگزاری کار ایران

رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور خبر داد:

واردات سالانه ۵۰۰ هزار تن کود توسط بخش دولتی

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۴۴۶

در حال حاضر ۷۰۰ طرح در دستور کار این موسسه در بخش‌های مختلف طرح‌های تحقیقاتی خاک و آب کشور قرار دارد و استان قزوین نیز خوشبختانه با توجه به وضعیت موجود، یکی از مهم‌ترین گروههای هدف ما در این بخش است.

رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: موسسه خاک و آب کشور با بیش از ۶۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین نهادهای تحقیقاتی در سطح کشوراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم خاوازی درحاشیه نشست با کار‌شناسان آب وخاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار کرد: یکی ازمهم‌ترین اولویت‌های سال آینده این موسسه، استاندارد کردن کودهای کشاورزی و ساماندهی آن و تعیین نیاز آبی گیاهان زراعی و باغی کشور خواهد بود.

وی افزود: تعیین تناسب اراضی به منظور ایجاد لایه پایه‌ای الگوی کشت در کشور جهت بهینه سازی فرآورده‌های کشاورزی نیز از دیگر اهداف این موسسه در سال آینده خواهد بود.
خاوازی بیان داشت: در حال حاضر ۷۰۰ طرح در دستور کار این موسسه در بخش‌های مختلف طرح‌های تحقیقاتی خاک و آب کشور قرار دارد و استان قزوین نیز خوشبختانه با توجه به وضعیت موجود، یکی از مهم‌ترین گروههای هدف ما در این بخش است.

خاوازی در ادامه یکی از مهم‌ترین موضوعات در دستور کار این موسسه در سال جاری را پایش و بررسی تغذیه گیاهان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه کود‌ها به عنوان یکی از نهاده‌های مهم کشاورزی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در عملکرد محصولات کشاورزی موثر می‌باشند، باید حداکثر بهره برداری آن در بخش کشاورزی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: تمامی کودهای کشاورزی تولید داخل و وارداتی در بازار همانند سایر کشور‌ها باید از یک شماره ثبتی برخوردار باشند که بهره برداران با مراجعه به پایگاه این موسسه و بارگذاری مدارک خود این شماره را دریافت کنند.

خاوازی افزود: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده تا آبان ماه سال آینده هیچ کود کشاورزی در بازار بدون شماره ثبت وجود نخواهد داشت و کشاورزان با امنیت کامل می‌توانند از کودهای موجود استفاده نمایند.

وی با اشاره به واردات کود به کشور توسط دو بخش دولتی و خصوصی، گفت: در بخش دولتی سالانه ۵۰۰ هزار تن و بخش خصوصی نیز حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن کود با برندهای متفاوت وارد کشور می‌شود که همه آن‌ها باید توسط دفتر ثبت و کنترل کیفی مواد کودی کنترل شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز