خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کشت ۵ هزار هکتار محصولات کشاورزی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۲۶۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون بیش‌از ۵۰۰۰ هکتار را کشت کردیم.

سیدعماد شاهرخی در گفت و گو با ایلنای لرستان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای خیلی زیادی را در سطح کلان مملکت و در استان داشته است.

شاهرخی عنوان کرد: کل تولیدات ما در ابتدای انقلاب ۵۰۰ هزار تن بوده که امروز با افزایش شش برابری به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سطح اراضی کشاورزی همان مقدار قبل است، ما بهره‌وری را بالا بردیم که توانستیم به این میزان تولید دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مدیرانی که از قبل بودند به اندازه خودشان تلاش کردند ولی دولت سیزدهم با رویکرد انقلابی و جهادی سر کار آمده و از بدو ورود به سازمان گفتیم که کار انقلابی و جهادی شب و روز نمی‌شناسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: تولید گندم ما نسبت به سال زراعی قبل ۱۲۰ درصد رشد داشت و به ۲۷۰ هزار تن رسید و همین الان نیز با اقدامات انقلابی و جهادی که همکاران ما در سراسر استان انجام دادند فصل خوبی را در کشت پشت سر گذاشته و پیش‌بینی ما این است که ۳۲۰ هزار تن گندم را تحویل سیلوی غله بدهیم.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در استان کشت گیاهان دانه‌های روغنی را چهار برابر افزایش  دادیم.

شاهرخی عنوان کرد: برای اولین بار دانه روغنی کاملینا را که مختص اراضی دیم بوده در استان کشت کردیم که در تناوب کشت بسیار مؤثر است، به همین دلیل دانه‌های روغنی را در اولویت قرار دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سال گذشته در کل استان ۲۳۰۰ هکتار دانه روغنی کشت کردیم که امسال به بالای ۸۰۰۰ هکتار رسیده است.

وی با اشاره به این‌که دانه روغنی کاملینا مخصوص اراضی دیم است که سال قبل ۵۷۰ هکتار داشتیم، تصریح کرد: امسال تاکنون بیش‌از ۵۰۰۰ هکتار را کشت کردیم و پیش‌بینی ما این است که به ۵۵۰۰ هکتار برسد که رتبه اول را در کشور کسب خواهیم کرد.

شاهرخی افزود: کشت دانه‌های روغنی یک فرهنگ سازی است که برای سال‌های بعد به ویژه در اراضی دیم توسعه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: برنامه وزارت جهاد کشاورزی در کلان این است که در افق ۱۴۰۴ وابستگی و واردات ۹۰ درصدی روغن را در کشور به ۵۰ درصد برساند لذا این اقدام را در استان شروع کردیم می‌توانیم ۲۸۰۰ تن روغن خام استحصال کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز