خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات لرستان خبر داد ؛

تولید سالانه ۵۰۰ تن خاویار در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۸۴۵

مدیرکل شیلات لرستان گفت : سالانه ۱۰۰ تن گوشت و ۵۰۰ تن خاویار در استان تولید می شود.

به گزارش ایلنا ، کیارش بیرانوند در جمع خبرنگاران ، تولید ماهیان خاویاری را یکی از ظرفیت‌های بالقوه لرستان دانست و اظهار داشت: ما در گذشته یک گرم هم تولید ماهیان خاویاری نداشتیم، اداره کل شیلات این ماهی را از یکی از استان‌های ساحلی به استان آورد که خوشبختانه این گونه رشد خیلی خوبی داشت و نشان داد که می‌توانیم در تولید ماهیان خاویاری جایگزین مناسبی برای استان‌های ساحلی خصوصاً شمال کشور باشیم.

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه ماهیان سردابی و تولید بچه‌ماهی رتبه برتر کشور را در اختیار دارد، بیان داشت: ما توانایی صادرات این محصولات به عراق را داریم و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز برای تحقق این مهم صورت گرفته است.

مدیرکل شیلات لرستان، اضافه کرد: در همین راستا یک غرفه در نمایشگاه توانمندی‌های صادرات استان در حوزه شیلات، به خصوص اداره کل و چند حوزه مختلف مانند خوراک آبزیان و ماهیان خاویار که فعالیت داریم راه‌اندازی کردیم تا توانمندی‌های خودمان در استان را به نمایش بگذاریم و تیم اقتصادی عراق که در استان به سر می‌برد نیز این ظرفیت‌ها را ببینند.

بیرانوند با اشاره به نزدیکی با مرز عراق برای صادرات محصولات آبزی به این کشور، افزود: ما می‌توانیم صادر کننده خوبی در این حوزه آبزیان به عراق باشیم و حتی در حوزه ماهیان گرمابی که سالانه دو هزار تن تولید داریم می‌توانیم نیازمندی های آن‌ها را برطرف کنیم و ارز آوری خوبی برای استان به ارمغان بیاوریم.

مدیرکل شیلات لرستان، به گسترش تولید ماهیان خاویاری در استان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به ثبت رکورد خوبی که در تولید داشتیم چند مجوز صادر کردیم که اکنون پنج مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری در استان وجود دارد و در حال حاضر سالانه ۱۰۰ تن گوشت و ۵۰۰ تن خاویار تولید می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز