خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس:

فاز دوم شهرک صنعتی اقلید برای واگذاری آماده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۴۱۰

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شهرک‌های صنعتی اقلید بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید فراهم کرده‌اند و سرمایه گذاران از این ظرفیت ایجاد شده می‌توانند در راستای توسعه صنعتی شهرستان استفاده کنند.

 به گزارش ایلنا، سید مصطفی هاشمی در نخستین میز خدمت شهرستانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در شهرستان اقلید افزود: معتقدیم باید از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات صنعتگران و فعالان صنعتی استفاده کنیم و این موضوع باید در در اولویت سایر دستگاه‌های دیگر نیز باشد.

هاشمی با اشاره به ایجاد شش شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و یک شهرک صنعتی غیردولتی  در شهرستان اقلید گفت: شهرستان اقلید از لحاظ آمار تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده، رتبه نخست استان  فارس را به خود اختصاص داده به نحوی که در این شهرستان هم اکنون، شهرک‌های صنعتی اقلید ۱ و ۲، و نواحی  صنعتی تیمارجان، خنجشت، حسن‌آباد و سده  و نیز شهرک صنعتی غیر دولتی محبت گستر راه اندازی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۵ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌های صنعتی اقلید منعقد شده که شهرک صنعتی اقلید یک با دارا بودن ۱۱۱قرارداد بیشترین تعداد قرارداد و پس از آن ناحیه صنعتی تیمارجان با ۲۳ قرارداد، ناحیه صنعتی سده با ۱۲ قرارداد، ناحیه صنعتی خنجشت ۱۰ قرارداد و حسن آباد ۸ قرارداد و اقلید۲نیز با یک  قرارداد در جایگاه‌های بعدی قراردارند. هاشمی  با یادآوری اینکه در قالب این قراردادها جمعا ۵۸ هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است، اضافه کرد: ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک‌های صنعتی با اشتغالی افزون بر ۴۲۰ نفر، در مرحله بهره برداری قرار دارند.

وی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی اقلید در مجموع ظرفیت استقرار پنج هزار واحد تولیدی صنعتی صنفی خدماتی و کارگاهی فراهم شده است، گفت: با توجه به اینکه در افق توسعه صنعتی شهرستان شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جایگاه ویژه‌ای برای جذب و استقرار سرمایه گذاران برخوردار هستند توسعه زیرساخت‌ها نیز متناسب با جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از شهرک صنعتی اقلید۱ نیز به متقاضیان واگذار و این شهرک جز شهرک‌های صنعتی تقاضا محور شهرستان قرار دارد کار توسعه این شهرک صنعتی نیز در مرحله انجام است که امیدواریم با الحاق اراضی اطراف شهرک صنعتی و رفع مشکلات موجود در این زمینه  بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود.

در جلسه میز خدمت شهرک های صنعتی اقلید مشکلات صنعتگران در زمینه تسهیلات بانکی ،مهلت ساخت وساز ،طرح توسعه ۲واحدصنعتی، رمپ ورودی شهرک های صنعتی تیمارجان و حسن آباد  ،طرح توسعه شهرک صنعتی اقلید۱ بررسی و تصمیم گیری شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سفر به شهرستان اقلید همچنین  بصورت میدانی به بررسی مشکلات ۴واحد و طرح صنعتی در شهرک صنعتی اقلید ۱ پرداخت و درجلسه با هیات مدیره های شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی اقلید ۱ و تیمارجان مسائل و  مشکلات  این شهرک ها را بررسی کرد. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و هیات همراه باهمرا هی اعضای هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی اقلید ۱ از فاز دوم این شهرک صنعتی بازدید و دستوراتی به منظور توسعه وتکنیل فاز دوم به منظور واگذاری به متقاضیان جدید صادر کرد.

فعال سازی فاز دوم شهرک صنعتی اقلید۱،اصلاح شبکه روشنایی برق وآب ومخابرات  ،رفع مشکل تصفیه خانه فاضلاب و اختصاص زمین برای ساخت مرکز اورژانس با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در شهرک صنعتی اقلید۱ بود.

رفع مشکل چاه آب آشامیدنی با هدف افزایش بهره دهی چاه، اصلاح شبکه های داخلی آب و روشنایی و مخابرات ناحیه صنعتی، توسعه واصلاح  فضای سبز از مهمترین مصوبات در زمینه رفع مشکلات ناحیه صنعتی تیمارجان اقلید بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز