خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد؛

افزایش ۱۱۳ درصدی اوج گیری تب مالت در ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۳۳۱

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به افزایش ۱۱۳ درصدی اوج گیری تب مالت در ایلام گفت: بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان باعث صعودی شدن کشتار غیرمجاز شده است.

به گزارش ایلنا ؛ یونس احمدی با اشاره به اینکه کشتار غیر مجاز دام در استان به بیش از ۵۱ درصد اوج گیری تب مالت با افزایش ۱۱۳ درصدی در ایلام افزایش یافته است بیان کرد: کشتار غیرمجاز دام یکی از معضلاتی است که استان در حوزه عرضه گوشت و فرآورده‌های گوشتی با آن مواجه است و این امر منجر به ایجاد مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و سلامتی افراد جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم گوشت مورد نیاز خود را از قصابی‌های مجاز تهیه کنند افزود: کشتار غیرمجاز و عدم رعایت اصول بهداشتی در عرضه گوشت و فرآورده‌های دامی، موجب شیوع بیماری‌هایی از جمله تب مالت می‌شود، درحال حاضر بیماری تب مالت در ۱۵ استان کشور سیر نزولی داشته است، اما این بیماری در استان ایلام ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ واحد عرضه گوشت به صورت کشتار غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شده است، اما لازم است که در این زمینه مدیریتی واحد و همه جانبه برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در استان وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز