خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

صادرات مرغ مازندران نیازمند زیرساخت و تسهیلات صادراتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۴۸۴

مدیر عامل اتحادیه مرغداران‌ مازندران با اشاره به ظرفیت مناسب تولید مرغ در کشور و استان مازندران به عنوان قطب تولید مرغ کشور گفت: توسعه صادرات مرغ نیازمند زیرساخت و تسهیلات صادراتی است.

عطاء الله حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد:  استان‌ مازندران به دلیل وجود سرمایه‌گذاران موفق در صنعت مرغداری و مدیریت پرورش از شرایط مناسبی در تولید مرغ کشور برخوردار است و سالانه ۳۵۰ هزار تن میزان تولید استان مازندران در صنعت مرغداری است.

وی افزود: مازندران از شرایط بسیار خوبی در صنعت مرغداری برخوردار است و باید از این ظرفیت برای توسعه صادرات استفاده کنیم که این مهم نیازمند زیر ساخت و تسهیلات صادراتی است که زیر ساخت های مناسبی در این بخش فراهم نشده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مازندران با بیان اینکه بازار صادراتی، مرغ‌های با وزن پایین‌تر را پذیرا است، تصریح کرد: باید در این بخش و تولید مرغ با وزن پایین برای صادرات تلاش شود در حالیکه بازار داخلی، مرغ با وزن سنگین را بیشتر می‌پسندد، اما باید برای تولید مرغ با وزن‌ کمتر تلاش کرد و به این سمت سوق یافت.

حسن زاده افزود: تولید سالانه مرغ در کشور سه میلیون تن است که دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن به مصرف داخل می رسد  و باید برای اضافه تولید در بخش صادرات برنامه ریزی شود.

حسن زاده گفت: ۳۵۰ هزار تن از تولید سه میلیون تنی مرغ کشور در اختیار مازندران است و با توجه به‌ ظرفیت بالای مازندران در تولید مرغ و اینکه ۱۱ درصد تولید مرغ کشور در مازندران است، باید برای صادرات بیش از پیش تلاش شود و زیر  ساخت و  تسهیلات صادراتی فراهم شود چرا که با کسب حتی ۱۰ درصد از صنعت صادرات مرغ  می توانیم به توسعه و آینده این صنعت بسیار امیدوار  باشیم. 

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مازندران با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب صنعت طیور کشور است، افزود: ۳۰ درصد تولید جوجه یک روزه و ۱۱ درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور در این استان تولید می شود و مازندران تنها استانی است که زنجیره کامل صنعت طیور را در کشور و منطقه خاورمیانه در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا، مازندران با داشتن تمامی حلقه های فعال صنعت مرغداری، اعم از تنها مرکز لاین ایران و خاورمیانه، ۶ واحد مرغ اجداد، ۲۰۵ واحد مرغ مادر گوشتی، ۲۲۰۰ واحد مرغ گوشتی، ۲۹ واحد مرغ تخمگذار، ۳۹ واحد کارخانه جوجه کشی، ۴۴ کارخانه فعال تولید خوراک و ۱۸ کشتارگاه صنعتی طیور، یکی از استان های مهم و تاثیر گذار در این عرصه بوده و پیشانی صنعت طیور کشور است  که باید با فراهم کردن زیرساخت های صادرات برای توسعه بیشتر صنعت مرغداری تلاش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز