خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی کشور:

10 دهکده فناوری کشاورزی در کشور احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۷۹۵

معاون دفتر فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: به راه‌اندازی ۱۰ پارک یا دهکده فناوری بخش کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون پنج مورد آن احداث و راه‌اندازی شده و یکی از آن‌ها در همین استان قزوین قرار دارد و تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد

به گزارش ایلنا، محمدرضا صفرنژاد روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز پژوهش و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: تا اوایل سال جاری تعداد شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی در کشور ۳۰۰ واحد بود که اکنون این رقم به ۵۰۰ واحد رسیده و از نظر درصدی هم از 4 درصد به 6.5 درصد رسیده‌ایم.

معاون دفتر فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور اضافه کرد: بر اساس افقی که ترسیم شده است، سهم بخش کشاورزی و منابع طبیعی در شرکت‌های دانش بنیان کشور باید به رقم ۲۰ درصد برسد که برای آن زمان بندی و برنامه توسعه تدوین شده است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و با هدف ایجاد انگیزه برای پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی و منابع طبیعی فرآیند ثبت اختراع شرکت‌ها تسهیل شده تا واحد فناور درگیر مراحل بروکراسی نباشد.

این مسئول به نقش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و توسعه هرچه بیشتر شرکت‌های فناور باید ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی به تولیدات شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی اختصاص یابد.

صفرنژاد یادآور شد: یکی از موضوعاتی که به ورود شرکت‌های فناور و دانش بنیان در بخش کشاورزی کمک می‌کند نیازسنجی به شکل کلان است که ۸۰۰ نیاز فناورانه در حوزه کشاورزی و زیربخش‌های مختلف شناسایی شده و در اختیار واحد‌های فناور این بخش قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز