خبرگزاری کار ایران

با همکاری دستگاه قضا؛

تحول کشاورزی در قزوین سرعت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۲۱۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خوشبختانه رویکرد دستگاه قضایی در استان قزوین کمک به بخش کشاورزی است و ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم تا مسیر تحول بخش کشاورزی و آهنگ توسعه استان شتاب گیرد.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی در حاشیه بازدید بازرس کل استان از طرح‌های کشاورزی آبیک گفت: هدف از حضور نمایندگان دستگاه قضایی در واحد‌های تولیدی آشنایی با مشکلات بخش کشاورزی و برداشتن موانع این مسیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: دشت قزوین در سال ۵۴ به عنوان قطب کشاورزی کشور انتخاب شد و امروز به نقطه‌ای رسیده که برخی محصولات تولیدی در آن از جمله کشمش تا قلب اروپا صادر می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: امروزه در زیرمجموعه‌های بخش کشاورزی اشتغال قابل توجهی ایجاد شده و با استفاده از  دانش فنی فرآورده‌هایی مانند «کلش» که در سه دهه گذشته یک نوع ضایعات محسوب می‌شد، اکنون با کمک فناوری  این ضایعات تبدیل به کمپوست شده و درآمد نیز ایجاد کرده است.

افلاطونی یادآورشد: متاسفانه در جامعه هنوز سموم کشاورزی در ردیف دارو برای گیاهان محسوب نمی‌شود و این نگاه موجب شده تا تجویز سم خارج از مدیریت و نظارت گیاه‌پزشکان صورت گیرد که در این راستا امسال استان قزوین بعنوان پایلوت نسخه نویسی گیاه‌پزشکی کشور شناخته شده تا بتوانیم فرهنگ داروخانه گیاهی را نهادینه کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: شرکت شیمی کشاورز می‌تواند در حوزه کشاورزی قراردادی،  آموزش و ترویج محصولات جدید، پسماندهای ویژه و حذف باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی مشارکت کرده و همراه ما در این عرصه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز