خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه برای ایجاد اشتغال پایدار فارغ التحصیلان در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۱۶۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از انعقاد تفاهم نامه برای ایجاد اشتغال پایدار فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا فلاحتی در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس مصوبه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان و با انعقاد تفاهم نامه با 8 مرکز دانشگاهی اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در یزد تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در نشست کارگروه اشتغال، اقتصاد و سرمایه گذاری استان یزد، تفاهم نامه گسترش فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به امضا رسید.

فلاحتی افزود: براساس این تفاهم نامه زمینه اشتغال فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاهی با فراگیری مهارت و توجه به نیاز بازار کار فراهم می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از انعقاد تفاهم نامه را برقراری ارتباط منظم و سازمان یافته و بهره گیری از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، مشاوره‌ای و فناوری موسسه های آموزشی عالی و دانشگاه های استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه 5 ساله ای نیز جهت همکاری های مشترک فی مابین این اداره کل و اداره کل آموزش و پرورش تدوین گردیده است.

فلاحتی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را گسترش فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در چارچوب قوانین و مقررات موجود در راستای سیاست‌های کلی نظام و نیل به خود اتکایی ملی و اجرای اصل 44 قانون اساسی برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی کافه کارآفرینی دانشگاهی، مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و یا شتاب‌دهنده در محل مراکز آموزش علمی در جهت ایجاد و توسعه نهاد های مکمل آموزشی کسب و کارهای دانش بنیان به عنوان یکی از پروژه های مهم  سند تحولی یزد نوین را از افق های این تفاهم نامه ها یاد کرد.

وی بیان داشت: دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه امام جواد(ع)، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه علم و هنر طرف های این تفاهم نامه بودند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز