خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بیش از ۶۰ هزار معلول در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بهزیستی هستند

کد خبر : ۱۳۰۷۴۵۴

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار و ۲۰۰ معلول تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند.

پروین محمدپوری در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۶۰ هزار و ۲۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی استان  هستند  و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: ۵۰ درصد این افراد دارای معلولیت شدید و ۱۸ درصد خفیف و ۳۲ درصد دارای معلولیت متوسط است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، فقط در شهر ارومیه بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از خدمات لازم بهره مند هستند، افزود: معلولان به چهار طیف معلول ذهنی، جسمی حرکتی، حسی (بینایی و شنوایی) و روان مزمن تقسیم بندی می‌شود که همه برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه توانبخشی در راستای افزایش سطح استقلال فرد معلول و کاهش وابستگی آنها اجرا می‌شود.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی، با اشاره به خدمات ارائه شده در این نهاد، عنوان کرد: راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی برای نگهداری افراد دارای معلولیت که امکان نگهداری این افراد در منزل وجود ندارد از جمله اقدامات این اداره کل است.

محمدپوری بیان کرد: از دیگر، اقدامات بهزیستی در ارائه خدمات به مددجویان، توانمندسازی آنان در حوزه‌های مختلف ورود به اجتماع است که در این راستا تلاش شده تا با ارائه خدمات آموزشی و حمایتی به افراد تحت پوشش آنان را توانمند کرده و در ورود به جامعه یاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز