خبرگزاری کار ایران

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۳۴۷ زن سرپرست خانوار در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۲۹۲

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ۳۴۷ زن سرپرست خانوار طی سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، پروبن محمد پوری در نشست خبری با خبرنگاران  به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی با اشاره به اینکه تعداد خانوارهای تخت پوشش این نهاد در استان ۸۹ هزار خانواده است گفت: از این تعداد ۵۴ هزار نفر معلولین و خانواده معلولین هستند.

محمد پوری با بیان اینکه طی سال گذشته تعداد یک هزار. و ۱۵۷ نفر از خانواده های تحت پوشش بهزیستی تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند گفت: از این تعداد ۳۴۷ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی  اجرای برنامه های آگاه سازی برای آحاد جامعه، مشاوره ژنتیک، اجرای برنامه های غربالگری شنـوایی سنجی و تنبلی چشم کودکان، خدمات مشاوره حضوری و تلفنی را از برنامه های معاونت پیشگیری بهزیستی اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۴ میلیارد تومان، صرف آزمایشات ژنتیک هزار نفر از مددجویان بهزیستی استان شد. 

وی از پوشش ۹۹درصدی غربالگری شنوایی موالید و نوزادان در استان خبر داد و افزود:  همچنین طی سال گذشته از ۱۹۰ هزار نوزاد زیر ۶ ماه در استان، ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند. 

محمد پوری ارایه مشاوره حضوری و غیرحضوری با شماره تلفن ۱۴۸۰ را از دیگر برنامه‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: ۱۲۰ مرکز مشاوره در استان آماده ارائه خدمات به شهروندان است. 

مدیرکل بهزیستی استان، آذربایجان غربی را از استان های موفق در اجرای برنامه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محلات حاشیه و آسیب خیز و روستاها با حضور تیم های اجتماع محور و خانواده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در استان ۱۸ مرکز اقامتی و کمپ، ۱۶ مرکز سرپایی و ۵ مرکز کاهش آسیب به معتادین ارایه خدمات می دهند. 

محمد پوری با اشاره به برنامه‌های حوزه معاونت امور اجتماعی و فعالیت اورژانس اجتماعی( ۱۲۳)برای کنترل آسیها با اقدامات به هنگام گفت: در ۱۵ شهرستان، استان اورژانس اجتماعی در حوزه های کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و ساماندهی افراد آسیب دیده خدمات می دهد. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به موضوع کودکان کار و خیابانی نیز افزود: ۵۵ کودک کار خیابانی طی سال جاری ساماندهی شدند که ایتام و  کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در ۲۱ مرکزی شبه خانواده نگهداری می شوند. 

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان نیز افزود: ۲۹ مرکز شبانه روزی با ظرفیت ۱۷۰۰ نفر و ۶۶ مرکز روزانه توانبخشی نیز به معلولین و سالمندان خدمات ارائه می دهند. 

محمد پوری، اشتغال، توانمند سازی مددجو، تامین مسکن مددجویی، صدور مجوز مراکز خیریه و جلب مشارکت های مردمی را از فعالیت‌های معاونت اشتغال بهزیستی استان بیان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز