خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

بیش از 15 هزار تن محصولات کشاورزی قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۴۰۳

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در هشت ماهه سال جاری ۱۵ هزار و ۱۰۹ تن محصولات کشاورزی به صورت مستقیم و با اخذ گواهی بهداشتی از قرنطینه حفظ نباتات استان صادر شده است.

به گزارش ایلنا، یوسف درخشان با اعلام این خبر افزود: میزان صادرات محصولات کشاورزی در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش برابر افزایش یافته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: عمده محصولات صادراتی استان شامل بستر رویشی قارچ، کشمش، نخود، انواع میوه ( انگور ، شلیل و آلو)، کاهو و گوجه فرنگی است و به کشورهای عراق ، کانادا، روسیه، بلغارستان، لهستان، ایتالیا و امارات صادر شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کیفیت بالای محصولات تولیدی استان باعث شده تا هر ساله انواع محصولات کشاورزی این استان به سایر کشورها صادر شود.

وی گفت: همچنین در راستای نظارت بر نقل و انتقال انواع نهال و اندام‌های تکثیری به تعداد ۴۸ هزار و ۸۶۰ اصله در محصولات پسته، پیرودارف، جی ان، زیتون، گردو و گزیلا انجام شده که به کشورها و استان‌های هدف شامل ارمنستان، ابهر، اصفهان و میاندوآب صادر شده است.

درخشان یادآور شد: همچنین در همین مدت یک‌هزار و 532 تن واردات محصولات گیاهی شامل پنبه، جودوسر، چای، چوب چهار تراش، عدس، انواع حبوبات و انواع کرانچی (پرتقال، خرما، سیب ، موز و ذرت) به کشورهای امارات، آلمان، هند، استونی، کانادا، ترکیه، سوئیس و فرانسه انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر را دارند به ویژه در محصولات گلخانه‌ای باید بر اساس استانداردها از آفت کش‌های تطبیقی کشور مقصد استفاده کنند و با ثبت نام در سامانه سماک نسبت به دریافت گواهی ارتقای سلامت و کد شناسه محصول خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز