خبرگزاری کار ایران

احداث پایانه محصولات کشاورزی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۳۶۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اولین پایانه محصولات کشاورزی استان در شهرستان آبیک در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید استاندار قزوین از اولین پایانه محصولات کشاورزی استان در اراضی روستای زاغه از توابع شهرستان آبیک گفت: این پایانه با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انبار ذخیره، انبار‌های بهداشتی و سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی توسط بخش خصوصی درحال احداث است.

به گفته خمسه، مرحله اول این پایانه ۴.۵ هکتار است که در فاز‌های بعدی به وسعت ۱۶ هکتار خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با آغاز به کار این پایانه زمینه اشتغال ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر بصورت غیر مستقیم در استان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استان قزوین با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی برنامه ریزی لازم را برای صادرات بخش عمده این محصولات دارد.

خمسه افزود: ظرفیت بسیار بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی در استان داریم که متاسفانه بسیاری از صادر کنندگان استان محصولات کشاورزی خود را بخاطر نبود پایانه صادراتی بناچار از دیگر استان‌ها صادر می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از نهاد‌های کشاورزی و دامی مورد نیاز استان از بنادر و سایر استان‌ها وارد می‌شود وجود پایانه صادراتی در روندحمل و جابجایی نهاد‌های مورد نیاز بخش کشاورزی تاثیر گذار خواهد بود.

خمسه تصریح کرد: جهاد کشاورزی مجوز‌های مربوط را صادرکرده است و هیچ مشکلی در زمینه تکمیل این طرح مهم نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز