خبرگزاری کار ایران

در نیمسال اول سال جاری؛

صادرات محصولات کشاورزی قزوین دو برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۰۸۶

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش دو برابری صادرات محصولات کشاورزی در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید درخشان با اعلام این خبر افزود: امسال۲ هزار و ۲۵۰ تن محصولات کشاورزی به صورت مستقیم و با اخذ گواهی بهداشتی از قرنطینه حفظ نباتات استان صادر شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: همچنین ۸ هزار تن محصول نیز به صورت غیرمستقیم از گمرکات سایر استان‌ها صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت بالای محصولات تولیدی استان باعث شده تا هر ساله انواع محصولات کشاورزی این استان به سایر کشورها صادر شود.

این مسئول عمده محصولات صادراتی استان را انواع محصولات باغی شامل کشمش، پسته، انگور، هلو و شلیل و از محصولات زراعی گوجه فرنگی را عنوان کرد.

وی ادامه داد: کشورهای هدف صادراتی عمدتا امارات، قطر، عراق، کانادا، روسیه و لهستان هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصولات خود به کشورهای اتحادیه اروپا و روسیه را دارند به ویژه در محصولات گلخانه‌ای باید بر اساس استانداردها از آفت کش‌های تطبیقی کشور مقصد استفاده کرده و با ثبت نام در سامانه سماک نسبت به دریافت گواهی ارتقای سلامت و کد شناسه محصول خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز