خبرگزاری کار ایران

بازگشت ۱۹ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به مدارس در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۵۷۲

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی جاری حدود ۱۹ هزار دانش آموز استان در هر سه مقطع تحصیلی به کلاس درس بازگشته‌ و از لیست بازماندگان تحصیل استان خارج شده اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سیدامیر شوشتری در این خصوص افزود: در ایام شیوع کرونا شاهد ترک تحصیل حدود ۵۰ هزار دانش آموز بوده‌ایم که این امر حاصل عوامل متعددی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد:  شناسایی و پیگیری بازگرداندن دانش آموزان به کلاس درس در خراسان رضوی ادامه دارد و امیدواریم با توجه به عادی شدن شرایط تحصیل، این امر با موفقیت پیش برود.

وی با بیان این که انگیزه‌های اقتصادی و معیشتی خانوار مهم‌ترین عامل ترک تحصیل آنهاست اضافه کرد: از خانوادهای دانش آموزان ترک تحصیل کرده برخی حمایت‌های مادی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نرخ پوشش تحصیلی گروه ۱۲ تا ۱۴ سال یا همان متوسطه اول در این استان ۹۴ درصد است که از رقم کشوری آن یعنی ۹۴.۹۸ پایین‌تر است.

شوشتری افزود: در پوشش تحصیلی گروه ۱۵ تا ۱۷ سال یا همان متوسطه دوم، خراسان رضوی نرخ ۷۸.۷۱ درصد را دارد در حالی که با تفاوت بسیار زیادی این رقم در کشور ۸۴.۵۲ درصد است که از زیاد بودن میزان ترک تحصیل در این مقطع در استان ما نشان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز