خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

وجود ۴۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۴۳۴

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از وجود ۴۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به بازماندگی از تحصیل بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی گفت: با توجه به برآوردی که از ثبت‌نام دانش‌آموزان و آمار ثبت شده در سامانه سناد در خراسان رضوی داشتیم حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز ترک تحصیلی داریم، سه ماه از سال تحصیلی گذشته و بعید به نظر می‌رسد که پرونده‌ای در مدارس باقی مانده باشد که هنوز ثبت نشده باشد.

خدابنده افزود: قطعا تمام پرونده‌ها ثبت شده و آمار دانش‌آموزان ترک تحصیلی هم بالاست، کمیته‌ای در استان تشکیل داده‌ایم و درخواست داشتیم تا در شهرستان‌ها نیز شکل بگیرد تا از طریق مدیران مدرسه، دهیاران و خانه‌های بهداشت دانش‌آموزان را به مدارس بازگردانیم.

وی تصریح کرد:در حاشیه شهر مشهد دفاتر تسهیل‌گری داریم که از آنان درخواست داشتیم تا در صورت شناسایی دانش‌آموزان ترک تحصیلی، آنان را به ما معرفی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در صالح‌آباد بالاترین آمار ترک تحصیلی را داریم و بیشترین آمار مربوط به دانش‌آموزان دختری می‌شود که در پایه متوسطه اول ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی افزود: قطعا آمار دختران ترک تحصیل کرده بیشتر از پسران است، همچنین در مناطق محروم و مرزی نسبت به مناطق شهری آمار بالاتری وجود دارد، البته شرایط کرونایی اقتصاد خانواده‌ها را هم دچار بحران کرده که در این عامل بی‌تاثیر نیست.

خدابنده گفت: ترس از ابتلا به کرونا نیز در این خصوص بی‌تاثیر نبوده و برخی از خانواده‌ها مانع حضور فرزندان خود در مدرسه شده‌اند، البته بخشی از این آمار هم به دانش‌آموزانی مربوط می‌شود که در مدارس غیر رسمی حضور پیدا می‌کنند، مانند مدارسی که در مساجد تشکیل می‌شود، این مدارس در سامانه‌های آموزش و پرورش محاسبه نمی‌شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۳ هزار دانش‌آموز ترک تحصیلی داشتیم، در حالی که این آمار طی امسال به ۴۰ هزار نفر افزایش یافته است.

خدابنده همچنین در خصوص نحوه برگزاری ارزشیابی دانش‌آموزان اظهار کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های ما ارزشیابی پایانی است، در مکان‌هایی که شبکه شاد فعال است، حضور دانش‌آموز در شبکه شاد ملاک است و در جا‌هایی که شبکه شاد در دسترس نبوده، کار ما برای ارزشیابی سخت‌تر شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز