خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

برگزاری سال تحصیلی جدید به صورت حضوری در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۶۳۷

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بنابر بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ در این استان با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در محل کلاس‌های درس آغاز می‌شود.

به‌گزارش ایلنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده در این خصوص افزود: بر اساس بخشنامه وزارتی، سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در سطح مدارس دولتی و غیردولتی از روز ۱۵ شهریور ماه جاری با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس آغاز خواهد شد. 

وی ادامه داد: در قالب ۱۲ بند این "بخشنامه لازم‌الاجرا" اصول و پروتکل‌های بهداشتی برای دانش‌آموزان تشریح شده و طی آن موارد به صورت مشخص اعلام شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر این اساس مدت زمان هر کلاس درس ۳۵ دقیقه و زنگ تفریح دانش‌آموزان ۱۰ دقیقه است. همچنین از هرگونه تجمع و حضور دسته‌جمعی دانش‌آموزان در مدرسه جلوگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین دانش‌آموزانی که یکی از اعصای خانواده آنها مبتلا به بیماری کویید ۱۹ شود مورد آزمایش طبی قرار گرفته و به مدت یک هفته پس از منفی بودن تست کرونا، نباید در مدرسه حاضر شوند.

خدابنده دایر بودن مدارس و ارائه آموزش‌های تحصیلی را اصولی مهم توصیف و بیان کرد: "تهویه مطلوب هوای کلاس با بازگذاشتن پنجره‌ها، آموزش رعایت فاصله فیزیکی، رفتارهای صحیح و لازم بهداشتی به دانش‌آموزان هنگام حضور در کلاس و مسیر رفت و آمد به مدرسه" از دیگر موارد مورد تاکید بخشنامه وزارت آموزش و پرورش هستند.

وی ادامه داد: همچنین هرگونه تغییر در نحوه برگزاری کلاسها برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش رو مبتنی بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام قبلی خواد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به این ترتیب سال تحصیلی جدید روز شنبه آتی ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز