خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبرداد؛

استقرار ۱۰ گروه راهداری در جاده‌های کوهستانی گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۷۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان گفت: با افزایش فعالیت سامانه بارشی دراستان ۱۰ گروه راهداری در جاده‌های کوهستانی مستقر هستند.

به گزارش ایلنای گلستان، عادل مصدقی با اشاره به شرایط جوی ناپایدار استان و بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده ها از رانندگان درخواست کرد با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط لازم در رانندگی از تصادفات و سوانح جاده ای پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: در شرایط برفی و بارانی و بدلیل لغزندگی جاده ها احتمال افزایش تصادفات دور از انتظار نیست لذا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و صبر و گذشت این حوادث را کاهش می دهد.

به گفت: 10 اکیپ راهداری و ترابری، حدود یکصد دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین و 150 راهدار به طور مستقیم در مناطق برفگیر و کوهستانی حضور داشته و عملیات راهداری را انجام می دهند و 50 نفر نیز غیرمستقیم این عملیات را پشتیبانی می کنند.

وی افزود: هم اینک در محورهای سرعلی آباد جاده گرگان- شاهرود به سمت چهارباغ، گردنه خوش ییلاق، گردنه اولنگ، جنگل گلستان، دوزین، افراتخته، درازنو بطور متوسط بین 5 تا 10 سانتیمتر برف باریده است.

مصدقی با بیان اینکه طبق پیش بینی های هواشناسی این شرایط از بعدازظهر امروز تا شب شدت می گیرد، ادامه داد: عملیات شن و نمک پاشی نیز توسط ماشین آلات راهداری مختص زمستان بطور مستمر در سطح این جاده ها در حال انجام است.

وی افزود: آبگرفتگی های موضعی هم در مناطق پایین دست مانند جاده علی آباد به گرگان، محدوده آق قلا و حاشیه راهها وجود دارد که عوامل راهداری در حال رفع آنها هستند.

مصدقی با تاکید به پرهیز از سفرهای غیرضروری گفت: در صورت سفر تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی به همراه داشته و از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند.

به گفته وی، تلفن گویای 141 و تلفن ثابت 01732480019 مرکز مدیریت راههای استان در طول شبانه روز آماده پاسخگویی به کاربران جاده ای از وضعیت راه‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان پس از بررسی وضعیت جاده ها از طریق مرکز مدیریت راهها عازم محورها شد تا بصورت میدانی نیز از وضعیت ترافیکی و فیزیکی آنها در این شرایط بازدید داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز