خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری گلستان:

تردد عادی مرزی بین کشور ایران و ترکمنستان پس از 32 ماه وقفه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۲۹۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به ورود یک دستگاه ناوگان ترکمنستانی در روز چهارشنبه به پایانه مرزی اینچه برون، از برقراری تردد عادی مرزی بین کشور ایران و ترکمنستان از طریق این مرز پس از قریب به 32 ماه وقفه خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، عادل مصدقی اظهار کرد: یک دستگاه ناوگان ترکمنستانی جهت عملیات ترانشیپ کالا (بارگیری از یک کامیون دیگر)بدون هیچگونه محدودیت و طبق روال عادی وارد پایانه مرزی اینچه برون شد.

وی با بیان اینکه این کامیون حاوی 24 تن کاشی و سرامیک بوده، اظهارداشت: پایانه مرزی اینچه برون از اسفند ۹۸ لغایت مهر ۱۴۰۰ (بمدت ۲۲ ماه) بطور یکجانبه از سوی کشور ترکمنستان مسدود بوده و از مهر ۱۴۰۰ تا کنون بصورت محدود و با روش تبادل یدک فعالیت داشته است.

مصدقی اظهارخرسندی کرد که  سفر هیات اقتصادی استان به ترکمنستان در اواخر مهرماه سال جاری و دیدارهای دوجانبه و چندجانبه اداره کل و مقامات استان با آژانس حمل و نقل جاده ای استان بالکان ترکمنستان و پیگیری ها و مکاتبات انجام شده با مقامات ارشد سازمانی و کشوری پس از این سفر با مقامات ترکمنستانی در برقراری تردد عادی بین دو کشور تاثیرگذار بوده است.

وی اظهارامیدواری کرد که در آینده ای نزدیک شاهد عبور ناوگان ایرانی و گلستانی از مرز اینچه برون خواهیم بود.

قریب به ۱۱ هزار ناوگان باری با حدود ۲۴ تن وزن در شش ماه نخست امسال از پایانه مرزی اینچه برون بصورت یدک به یدک تردد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز