خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

480 کیلومتر از راه‌های قزوین نیازمند بهسازی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۵۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در حال حاضر 480 کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان به دلیل تردد غیر مجاز ماشین‌آلات معادن، دچار تخریب شده‌اند که برای بهسازی آن‌ها نیاز به 713 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایلنا، جواد حق لطفی گفت: در سال جاری روکش آسفالت 80 کیلومتر از راه‌های روستایی استان با  1100 میلیارد ریال هزینه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: عملیات تعریض و خاکبرداری، احداث ابنیه فنی و زیرسازی در 61 کیلومتر از راه‌های روستایی استان با هزینه‌ای بالغ بر 420 میلیارد ریال صورت گرفته است که از این مقدار 39 کیلومتر روکش آسفالت شده و تکمیل روکش 22 کیلومتر باقی‌مانده با هزینه‌ای بالغ بر 310 میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی بیان کرد: در حوزه راه‌های فرعی استان نیز این اداره کل از ابتدای سال جاری 20 کیلومتر بهسازی آسفالت با هزینه‌ای بالغ بر 325 میلیارد ریال انجام داده است.

به گفته وی بخش قابل توجهی از خسارات و خرابی‌های راه‌های فرعی و روستایی ناشی از فعالیت معادن و تردد ماشین‌آلات سنگین و بارهای غیرمتعارف بوده و موجب کاهش شدید سطح سرویس و نارضایتی کاربران راه از جمله صاحبان معادن و استفاده‌کنندگان از این راه‌ها شده است.

این مسئول عنوان کرد: به منظور جبران بخشی از این خسارات قانون بودجه سال 1401، شورای معادن استان را موظف کرده 2 درصد از وصولی بهره مالکانه سهم معادن استان‌ها را از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نگه‌داری و بهسازی محورهای جاده‌ای با اولویت جاده های مورد استفاده معادن اختصاص دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز