خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد استان خبر داد؛

تحقق ۵۰ درصدی تعهد اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۲۷

قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی از تحقق ۵۰ درصدی تعهد اشتغال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان خراسان رضوی در سفر به بردسکن ضمن بازدید از چند طرح اشتغال زایی در یک برنامه چهره به چهره مسایل و مشکلات تعدادی از مددجویان تحت حمایت این نهاد را مورد بررسی و دستور لازم را ارائه داد.

سید مصطفی موسوی ازغدی با بیان اینکه تعهد اشتغال کمیته امداد استان برای سال جاری ۲۰ هزار فرصت شغلی است گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده  برای استان هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که با اقدامات انجام شده و همکاری بانک های عامل  تاکنون ۵۰ درصد اشتغال در حوزه کمیته امداد استان تحقق پیدا کرده است. 

وی عنوان کرد: تسهیلات حوزه اشتغال برای ۵ دهک اول نیازمند و اقشار آسیب پذیر است که با توجه به شرایط اقتصادی خانواده ها برای اشتغال تثبیتی و ایجادی به آنها پرداخت می شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی اظهارداشت: هر چند به خاطر تامین منابع توسط بانک ها  در پرداخت تسهیلات اشتغال مشکلاتی وجود دارد ولی خوشبختانه مدیران بانک های استان پای کار هستند و به متقاضیان معرفی شده تسهیلات را پرداخت می کنند.

موسوی به تفاهم نامه های این نهاد با بنیاد مستضعفان و سپاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی با همکاری سپاه و هزار و ۷۰۰ واحد نیز توسط بنیاد مستضعفان در حال اجرا است.

وی مسله اشتغال و مسکن را در راستای توانمند سازی خانواده ها از رسالت های مهم این نهاد برشمرد و گفت: در حوزه مسایل فرهنگی به ویژه در بحث جهادتبیین که تاکید مقام معظم رهبری است برای خانواده های تحت حمایت نیز با نهادهای مختلف  تفاهم نامه به امضا رسیده است و برنامه هایی در حال اجرا است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه  ۴۰ هزار یتیم در طرح اکرام و محسنین تحت حمایت  هستند افزود: هدف گذاری ما برای حمایت از این خانواده ها پرداخت ماهانه ۷۰۰ هزار تومان است که خوشبختانه با کمک خیران این رقم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است که به ازای هر فرزند یتیم و محسنین پرداخت می شود.

موسوی اظهارداشت: تمامی فرزندان ایتام و محسنین دارای حامی هستند و با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی برخی از این افراد دارای چند حامی هستند.

وی گفت: کمیته امداد خراسان رضوی ۱۹۸ هزار خانواده مستمری بگیر تحت حمایت دارد.

وی به اجرای طرح  سامانه امداد هوشمند خدمات غیر حضوری در این نهاد اشاره کرد و گفت: این طرح از دیماه سال گذشته در استان اجرایی شده است و خوشبختانه خانواده ها استقبال خوبی از این سامانه داشته اند چرا که با ثبت سامانه امداد هوشمند دیگر نیازی نیست که خانواده های تحت حمایت برای مشکلات  و درخواست های خود حضوری مراجعه داشته باشند.

سید کاظم حسینی رئیس کمیته امداد امام خمینی بردسکن ضمن تقدیر از حضور قائم مقام کمیته امداد استان به شهرستان و بازدید از چند طرح اشتغال زایی و دیدار وی با خانواده های تحت حمایت گفت: دراین دیدار مسایل و مشکلات بیش از ۴۰ خانواده  مورد بررسی قرار گرفت و دستور  پی گیری و بررسی رفع مشکلات  آنها داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز