خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد؛

منابع اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی ۳ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۷۲۴

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: امسال هدف‌گذاری این کمیته درچارچوب اشتغال‌زایی است و میزان منابع اشتغال کمیته امداد استان از ۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا سلم‌آبادی در جلسه تودیع‌ و معارفه روسای کمیته امداد نیشابور با اشاره به شعار سال اظهار کرد: پرداخت وام در مرحله آخر قرار دارد و پیش‌ از آن استعداد سنجی، مزیت سنجی مشاغل در مناطق بر اساس ظرفیت‌های بومی، مشاوره شغلی و ارائه آموزش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۰هزار فرصت شغلی و همچنین نگهداشت ۱۰تا ۱۳ هزار فرصت شغلی به خصوص طرح‌های کشاورزی و دامپروری که قبلا ایجاد شده در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد و در پرونده‌های موقت تحت عنوان تبصره ۱۴ به میزان ۶ تا ۱۸ ماه به مددجویان‌ وام اشتغال و سایر کمک‌ها ارائه می شود تا به خودکفایی و درآمد ثابت برسند.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن روستایی تفاهم‌نامه‌ای با سپاه پاسداران برای احداث یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی امضا شده است و در این‌ چارچوب ۵۰ تا ۶۰ میلیون وام بلاعوض از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود و برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی با چهاردرصد کارمزد با بنیاد مسکن در حال رایزنی هستیم و در نیشابور هم مددجویانی که دارای زمین بوده و یا متقاضی درجاسازی باشند در صورت دارا بودن ضوابط کمیته امداد از این سهمیه می‌توانند استفاده کنند.

وی گفت: از پارسال با راه‌اندازی نرم‌افزار امداد و سامانه سُها و اتصال به ۲۷ بانک اطلاعاتی وزارت تعاون در حال پالایش مددجویان کمیته امداد هستیم و در این روند نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش که قبلا به صورت میدانی بررسی می‌شد احصاء و خانواده‌هایی که واقعا نیازمند هستند شناسایی می شوند و خانواده‌هایی که نیازمند بوده ولی به هر دلیلی به کمیته امداد مراجعه نمی‌کنند از این طریق شناسایی شده و ما به آنها مراجعه خواهیم کرد.

وی افزود: به همین خاطر آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تغییر زیادی ندارد زیرا تقریبا به همان میزانی که از آمار کاسته می‌شود مددجویان جدید شناسایی و اضافه می‌شوند.

سلم آبادی با اشاره به اینکه یکی از سنگرهای جنگ نرم‌ کمیته امداد است اظهار کرد: امروز ترکش‌های جنگ اقتصادی سفره معیشت مردم را هدف قرار داده است و نوع نگاه مردم نسبت به رافت و مهربانی نظام از بسیاری از انحرافات اجتماعی جلوگیری می‌کند و کمیته امداد در این‌ بخش نقش بسیار مهمی دارد و ظرفیت‌هایی در ایام کرونا در مجموعه کمیته امداد شکل گرفت که نباید به فراموشی سپرده شود.

در این مراسم ذبیح‌الله حاجتمند به عنوان مدیر جدید کمیته امداد نیشابور معارفه و هادی محمدیان تودیع و از زحمات وی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز