خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان اصفهان خبر می‌دهد؛

نارضایتی شدید مردم از پل نا‌ایمن و غیر استاندارد راوند-کاشان / مرگ بیش از ۶۰ نفر در اثر تصادف از افتتاح تا کنون

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۵۸۹

بروز تصادفات فراوان، فوت و جرح و گاهی مواقع انحراف برخی از ماشین ها در پل راوند باعث ایجاد نارضایتی بسیار شدید بین مردم این بخش از شهرستان کاشان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، راوند در مسیر جاده قدیم کاشان به قم و آزاد راه امیر کبیر واقع شده است و هر ساله و در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان، فصل بهار و موسم شکفتن گل محمدی و برگزاری جشنواره  گل و گلاب، محل عبور و مرور بسیاری از هموطنان است که قصد سفر به شهر های خوش آب و هوا مانند قمصر،نیاسر و بَرزُک را دارند.

راوند نقطه ارتباطی رو ستاهای زیادی با محور منتهی به اصفهان و مرکز شهرستان و یا تهران و قم و برعکس است که تقاطع غیر همسطح پل راوند واقع در انتهای بلوار شهیدان اردهال تسهیل و تسریع  بخشی از این رفت و آمد را عهده دار است.

فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه طرح نهایی اجرای دهنه دوم پل راوند به عنوان یکی از مطالبات و دغدغه های مردم انجام و قرار بود ساخت آن با اعتبار تخصیص یافته شروع شود به ایلنا می گوید: بهره مندی از نظرات کارشناسان امر و رعایت اصول فنی باید انجام شود، چرا که ممکن است مسئله ای  که بیش از دو دهه گریبانگیر مردم است مجددا تکرار شود.

محمدشریف زارعی می افزاید: هرچند ممکن است آزاد سازی های مجاور این پل به دلیل تراکم تاسیسات مانند لوله آب بر گران تمام شود، ولی مخالف ساخت یک دهنه پل در کنار پل قدیمی بوده و اعتقاد برساخت دو دهنه پل جدید به شکل رفت و برگشتی هستیم‌. 

مرگ بیش از ۶۰ نفر در اثر تصادف 

به گفته رئیس شورای شهرستان کاشان نیز افتتاح پل غیر استاندارد و نا ایمن راوند در سال های گذشته تا کنون علاوه بر اینکه سبب زخمی شدن صد تن از همشهریان و مسافران عبوری شده، مرگ بیش از ۶۰ نفر را  رقم زده است.

جواد حاجی قدیری می گوید: اگر چه این پل به نام راوند است، ولی در طول سال محل آمد وشد تمامی مردم ایران که قصد زیارت امامزاده سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) را دارند، بوده و یا  اهالی و ساکنان روستاهای منطقه نیاسر و برزک از آن برای سفر  به کاشان استفاده می کنند.

ایرادات هندسی و فنی پل راوند

 رئیس پلیس شهرستان کاشان در تشریح و توصیف  پل غیر همسطح راوند کاشان این گونه اعلام می کند که  قابلیت استفاده حتی برای مسیر یک طرفه رفت و یا برگشت را هم ندارد، چرا که زمان احداث آن زیر ساخت ها و تمهیدات ایمنی برای آن در نظر گرفته نشده است.

سرهنگ ایرج کاکاوند معتقد است پل مذکور دارای ایرادات هندسی و فنی زیادی بوده و با توجه به عرض کمی که زمان اجرا  برای آن پیش بینی شده، هرگز نمی تواند مسیری مطمئن برای رفت و آمد و یا کاهش تصادفات منجر به فوت و یا آسیب های جرحی و مادی شود.

احداث اصولی پل مد نظر قرار بگیرد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان هم ضمن تاکید بر استفاده از  نظرات و رهنمودهای کارشناسان حوزه راه تاکید می کند :هم اکنون مردم قضاوت هایی برای سازندگان قدیم این تقاطع  دارند و برای اینکه سال های بعد همین حرف ها برای امروز ما نباشد می بایست احداث اصولی پل مد نظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام سیدسعید حسینی می گوید:حدود یک هزار میلیارد ریال برای ساخت پل جدید در محل در نظر گرفته شده که کفاف دو دهنه پل رفت و برگشتی را نمی کند، ولی اگر قرار باشد یک  دهنه دیگر در کنار پل فعلی ساخته شود و شرایط همان پل قبلی را داشته باشد همان بهتر که ساخته نشود.

تقاطع غیر همسطح راوند مشکل و دغدغه بزرگ 

تقاطع غیر همسطح راوند که به شکل رو گذر از آزاد راه امیر کبیر عبور می کند و در گذشته میلیارد ها تومان برای اجرای آن هزینه شده است، هم اکنون به یک مشکل و دغدغه  بزرگ برای اهالی راوند تبدیل شده است.

بروز تصادفات فراوان، راه بندان های طولانی در روزهای خاص سال و  گاهی افتادن برخی از ماشین ها از بالای این پل به پایین، باعث ایجاد نارضایتی بسیار شدید بین مردم این منطقه شده است و ساکنان شاهد فوت رانندگانی هستند که اغلب ناآشنا با مسیر، عبوری و یا اهل کاشان نیستند.

 

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز