خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

۴۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی بازارهای موقت مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۸۰۹

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی گفت: در حال حاضر ۶۲۰۰ نفر شاغل در ۳۰ بازار موقت شهرداری مشهد در قالب بیش از ۱۹ هزار غرفه فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد جواد مشیری گفت: طی مطالعه میدانی و تحقیق از فعالان بازارهای سیار سازمان از ابتدای سال تاکنون ۴۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی به صورت خرد اعلام شده است.

مشیری در ادامه افزود: این مبلغ شامل گردش مالی۳۰ روز بازار موقت و موضوعی سازمان از جمله روز بازارهای هفتگی، عصر بازارها و شب بازارها است که مدیریت فرآیند برگزاری و اجرای آنها توسط سازمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کمترین مبلغ میانگین روزانه اعلام شده توسط فعالان این غرفه ها را که بالغ بر ۱۹هزار غرفه بوده، ۴ میلیون ریال و بیشترین میانگین روزانه ۹۸ میلیون ریال است. همچنین بیشترین روزهای فعال در سال مربوط به ۷ بازار موقت است که بیش از ۳۰۰ روز فعالیت دارد.

مشیری در ادامه افزود: تلاش داریم با گسترش منطقی و هدفمند این بازارها سهم بازار اقتصاد خرد را ارتقا داده و به سمت تقویت این مدل بپردازیم.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی افزود: در حال حاضر ۶۲۰۰ نفر شاغل در ۳۰ بازار موقت شهرداری مشهد در قالب بیش از ۱۹ هزار غرفه فعالیت می کنند و میانگین دریافتی از این غرفه ها ۲۱۰ هزار ریال است. 

مشیری در پایان گفت: حدود ۲۷ درصد از غرفه داران تحت پوشش دستگاه های حمایتی و زنان سرپرست خانوار می باشند و با توجه به نگاه حمایتی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد ۵۰ درصد تخفیف ویژه این افراد در نظر گرفته شده است و این مبلغ صرف نگهداری، پاکیزگی، امنیت و مدیریت فرآیند اجرایی آن خواهد شد و نگاه به این موضوع در سازمان با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال و لزوم حمایت از این حوزه کاملاً حمایتی است و خواستار حمایت های دولتی در این موضوع هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز