خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

شهر زاهدان با کمبود منابع آبی روبرو است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۸۹۴

معاون امور مشترکان آب و فاضلاب سیستان وبلوچستان گفت: شهر زاهدان با کمبود منابع آبی روبروست ،این کمبود در حال حاضر بین 450 تا 550 لیتر بر ثانیه برآورد شده است.

به گزارش ایلنا، فرهاد سرگلزایی با بیان اینکه نیاز شهروندان زاهدانی ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه است، اظهار داشت: این در حالی است که میزان تولید با بهره‌گیری از تمامی منابع آبی موجود بین یک‌هزارو ۵۰۰ تا یک‌هزار و۷۰۰ لیتر برثانیه است.

وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز بسر می‌بریم و امکان تنظیم و مصرف بهینه آب وجود دارد افزود: استفاده از سرشیرهای کاهنده یکی از راه‌های کاهش مصرف و کمک به ذخیره مناسب آب برای فصل پرمصرف است.

معاون امور مشترکان آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: روندکاهشی بارش درچند سال گذشته موجب شده تا از منابع جدید آب استفاده کنیم و لازم است تا با مدیریت مصرف به طولانی شدن عمر این ذخایر کمک کنیم.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز گفت: نزدیک به ۵۰ درصد منابع آبی این استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که وابستگی مستقیمی به نزولات جوی دارد.

علیرضا قاسمی افزود: چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبی باعث شده که بسیاری از آبخوان‌ها با افت شدید مواجه شوند و نزدیک به صفر برسند که احیای آن ممکن است ۱۰۰ سال به طول بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۰ در سیستان و بلوچستان درگیر خشکسالی هستیم،اظهارداشت: با توجه به وضعیت موجود و کاهش منابع آبی می‌طلبد که مدیریت مصرف آب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز