خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

تامین آب پایدار پایانه مرزی ریمدان و ۱۵ روستای دشتیاری از سد زیردان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۸۰۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از تامین آب پایدار پایانه مرزی ریمدان و ۱۵ روستای شهرستان دشتیاری از سد زیردان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا "علیرضا قاسمی" در جریان بازدید از پایانه مرزی ریمدان که با هدف بررسی آخرین وضعیت تامین آب شرب و بهداشتی زائران اربعین صورت گرفت، اظهار کرد: تامین آب پایدار بازارچه مرزی ریمدان با تکمیل عملیات اجرایی خط انتقال محقق می‌شود و با اجرای خطوط انتقال باقی‌مانده، ۳۰۰۰ نفر در ۱۵ روستای شهرستان دشتیاری از نعمت آب شرب پایدار سد زیردان بهره‌مند می‌شوند. 

وی با بیان اینکه گذر مرزی ریمدان از سال‌های  ۹۹-۹۸ تبدیل به بازارچه مرزی شد، تصریح کرد: پس از شروع فعالیت بازارچه مرزی، با اقدامات و پیگیری‌های متعدد استانداری تامین آب شرب بازارچه در دستور کار قرار گرفت. 

وی ادامه داد: طی یک نشست سه‌جانبه فی‌مابین معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آبفای کشور و مدیر منطقه آزاد مقرر شد به منظور تامین آب بازارچه که پیش از آن هیچ‌گونه منبع تامین آبی نداشت از منطقه ریمدان و سنگانها به طول ۲۴ کیلومتر خط انتقال اجرا شود. 

قاسمی افزود: سپس ادامه اجرای خط به طول ۱۰.۸ کیلومتر نیز به انتهای خط انتقال از سد زیردان متصل شود، که این موضوع توسط منطقه آزاد فقط به طول ۲۲ کیلومتر به صورت ناقص اجرا شد. 

به اظهار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان: با توجه به ورود زائرین اربعین حسینی از مرز ریمدان طی سال جاری، مقرر شد تامین آب پایانه مرزی توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شود. 

قاسمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین آب شرب بازارچه مرزی و همچنین بهره‌مندی ۳ هزار نفر از جمعیت روستایی شهرستان دشتیاری بیان کرد: اجرای خط انتقال به طول ۱۰.۸ کیلومتر به منظور اتصال به خطوط مجتمع پایین دست سد زیردان در قالب طرح جهاد آبرسانی با قرارگاه در حال انجام است که با فعالیت شبانه‌روزی گرو‌ههای اجرایی تاکنون ۸.۵ کیلومتر آن اجرا شده است. 

وی ادامه داد: خط انتقال از ریمدان تا پایانه که مقرر بود توسط سازمان منطقه آزاد اجرا شود  به طول ۲۲ کیلومتر با در اختیار گذاشتن شیرآلات مورد نیاز حوضچه‌ها توسط آبفا و بستن آن توسط پیمانکار منطقه آزاد و اجرای ۲ کیلومتر انتهایی توسط آبفا تکمیل و به پایانه متصل شده که در مرحله تست نهایی است.

قاسمی اجرای ادامه خط انتقال به طول دو کیلومتر و اتصال خط منطقه آزاد به پایانه و اجرای ۱.۵ کیلومتر شبکه توزیع در پایانه مرزی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: همچنین به منظور تامین آب شرب زائرین، انتقال و نصب ۲۰ مخزن ذخیره ۵ هزار لیتری آب با کمک ستاد عتبات عالیات انجام و نصب پمپ و اجرای لوله‌گذاری فی مابین مخازن و اتصال آن به منابع مصرف از جمله سرویس‌های بهداشتی انجام شده است. 

وی ادامه داد: همچنین با همکاری وزارت نیرو یک واحد آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۵۰ متر مکعب در شبانه روز در محل مرز ریمدان نصب و آب شرب زائران تامین می‌شود. 

قاسمی با اشاره به سایر اقدامات بیان کرد:  نصب پمپ در محل سه‌راهی ریمدان و نصب و راه‌اندازی یک دستگاه کلرزن به منظور رعایت بهداشت آب،  توزیع آب معدنی و توزیع آب با ۷ دستگاه  تانکر آبرسانی سیار که از شهرستان های همجوار تامین شده از اقدامات دیگر شرکت در راستای تامین آب منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز