خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان خبر داد؛

قانون کار را سلاخی کرده‌اند/ بیمارستان میلاد اصفهان در بلاتکلیفی/یک ضلع توسعه اقتصادی نیروی کار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۴۷۳

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: زنگ خطر اقتصادی خانواده تامین اجتماعی به صدا در آمده، چرا که حقوق دریافتی شان با هزینه های زندگی شان کاملا متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حمیدرضا امینی در سالروز تصویب قانون کار در جمع جامعه کارگری اصفهان اظهار داشت: اصلاح قانون کار باید متضمن امنیت شغلی کارگران باشد و در حالیکه این قانون در سال 1369 به تصویب رسید، ولی متاسفانه طی دهه‌های گذشته آن را سلاخی کرده‌اند وکارگران امنیت شغلی ندارند.

وی با اشاره به اینکه قانون کار به دوران مشروطیت بازمی‌گردد افزود: قانون کار در هر کشوری بعد از قانون اساسی یکی از قوانین است، چرا که با امنیت و اقتصاد و قوانین اجتماعی سر و کار دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اضافه کرد: جا دارد تشکل‌ها در زمینه ذات و طبیعت ناعادلانه رابطه کارگری و کارفرمایی وارد عمل شوند؛ زیرا ما برای عدالت و ایجاد حق به میدان آمدیم، اما بعد از تصویب قانون کار آب خوش از گلوی‌مان پایین نرفته است.

وی با بیان اینکه یک ضلع توسعه اقتصادی نیروی کار است تاکید کرد: در شرایط اقتصادی امروز یک کارگر اگر مریض نشود و اجاره ندهد و هزینه دانشگاه فرزند و بیماری نداشته باشد، با ده میلیون تومان در ماه درآمد هم نمی‌تواند به راحتی زندگی کند.

امینی خاطرنشان کرد: 67 درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که زنگ خطر زندگی شان به صدا درآمده و حقوق دریافتی شان با هزینه های روزمره و تورم موجود بسیار متفاوت است.

وی یادآور شد: عده‌ای به دنبال حذف قانون کار هستند و از همین جا اعلام می کنیم با حذف این قانون مدینه فاضله درست نمی‌شود و عده‌ای دنبال سرگرم کردن ما هستنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اذعان داشت: ما در زمان کار، هزینه درمان خود را پرداخت کرده‌ایم و خواهان درمان مستقیم و داشتن بیمارستان به روز و مجهز هستیم، اما سال‌ها است ساخت بیمارستان میلاد ویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی در اصفهان بلا تکلیف مانده است.

انتهای پیام/
سمیه مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز