خبرگزاری کار ایران

نخبه همدانی به رقابت های جهانی مهارت در اتریش راه یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۵۸۳

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از راه یابی نخبه همدانی "مهدی اسکندری" کارآموز مهارت دیده در حرفه کنترل صنعتی به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ اتریش خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران اظهار داشت: این نخبه همدانی از بین پنج رقابت‌کننده حاضر در اردوی آماده‌سازی چهل و ششمین مسابقات جهانی، از بین مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت در نوزدهمین دوره مسابقات و برگزیدگان ادوار گذشته که شرایط سنی مسابقات جهانی را دارند بعد از ۶ مرحله مسابقه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی شهر سالزبورگ اتریش  انتخاب و اعزام می‌شود.

مختاران با اشاره به اینکه این جوان نخبه همدانی در مسابقات آزاد رشته plc پگوف آلمان در سال ۹۸ موفق به اخذ مقام سوم شده است افزود: این مهارت آموخته در سال ۹۹ نیز در مسابقات آزاد آکواترونیک، مقام سوم را کسب کرد.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی امر آموزش‌های حرفه‌ای و در راستای ارتقا سطح مهارتی جوانان مسابقات ملی مهارت را به صورت سالانه در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌کند. 

وی ادامه داد: برگزیدگان مرحله کشوری پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی جهت حضور در مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند. 

وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI)  سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار می‌ کند و برگزیدگان آن برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر ۲ سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می‌ شود، اعزام می‌ شوند.

وی تصریح کرد: مهارت آموختگان در مسابقات شهرستانی، استانی و سپس در سطح ملی شرکت کرده و برای اردوی تیم ملی نفرات اول تا سوم برگزیده شده بودند که از بین آنها نفرات برتر انتخاب شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان اظهار داشت: در مسابقات جهانی مهارت ۲۱ نفر در ۱۸ رشته به کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش، کره‌جنوبی، سوئیس و انگلستان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز