خبرگزاری کار ایران

بیش از 33 هزارنفر در آزمون های سنجش مهارت استان همدان شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۳۹۸

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۳۳ هزار و ۹۸۱ نفر از این استان در بخش دولتی و خصوصی در آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت فنی و حرفه ای شرکت کردند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران با اشاره به برگزاری دوره های مهارتی به صورت حضوری و مجازی در مراکز بخش دولتی و خصوصی استان افزود: تعداد ۹ هزار و ۹۱۲ مهارت آموز زن و ۲۴ هزار و ۶۹ نفر مرد در آزمون های مهارت مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در چهار خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر، و کشاورزی به رقابت پرداختند و ۷۸ درصد موفق به کسب گواهی مهارتی در آزمون نهایی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: آزمون های فنی و حرفه ای بصورت هماهنگ، آنلاین، تفاهم نامه، صنعت ساختمان و ادواری برگزار شده است.

مختاران افزود: آموزش های مهارتی در بخش دولتی علاوه بر کارگاه های ثابت شهری در بخش های سیار شهری، صنایع، جوار دانشگاه، پادگان ها، زندان ها، کمپ های ترک اعتیاد، مناطق روستایی، عشایری و دوره های استاد شاگردی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد بیکاران و دانش آموختگان دانشگاهی استان بدون مهارت فنی هستند افزود: کسب مهارت در رشته‌های فنی باعث ایجاد اشتغال پایدار در کشور و افزایش درآمد می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، هدف از این آموزش‌ها را افزایش مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی دانست و گفت: آموزش مهارت‌ به سرمایه انسانی راهکار اصلی توسعه اقتصادی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز