خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های استان همدان:

اجرای هزارو100 برنامه فرهنگی در هفته کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۸۶۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی ویژه سی‌امین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار به همت کتابخانه‌های عمومی در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، عاطفه زارعی در جمع خبرنگاران، شعار هفته کتاب امسال را «ما همانیم که می‌خوانیم» اعلام کرد و  اظهار داشت: آغاز پویش اهدای کتاب، آغاز طرح بخشودگی دیرکرد جرایم کتاب‌های امانت داده شد و آغاز طرح آشنایی با اندیشه‌های امام خمینی(ره) از ویژه برنامه‌های هفته کتاب است. 

وی از افتتاح کتابخانه بینش روستای اشترمل و بازگشایی کتابخانه شهید مدنی تویسرکان در هفته کتاب امسال خبر داد و افزود: این کتابخانه با زیربنایی ۸۶۶ مترمربع با بهترین تجهیرات بازسازی و مرمت شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: کتابخانه فجر صالح‌آباد با ۳۰۰ متر مربع زیربنا بازسازی شده و بازگشایی مجدد می‌شود.

زارعی اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث کتابخانه‌های روستای دهپیاز و روستای کوزره شهرستان همدان آغاز می‌شود. 

وی به حضور مردم در دولت مردمی در راستای توسعه زیر ساخت‌ها اشاره کرد و افزود: مردم در بستر تعالی اندیشه و توسعه زیر ساخت‌ها مشارکت دارند از جمله کتابخانه روستای عبدالرحیم با حمایت خیرین، اعتبارات دولتی و کمک ۵۰ درصدی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در دست اجرا است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از رشد ۵۶ درصدی جذب اعضا از سال گذشته تاکنون خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که این افراد بیش از ۴۰ نوع خدمات دریافت می‌کنند.

زارعی افزود: تعداد اعضای کتابخانه های استان پیش از همه گیری کرونا بیشتر از ۸۰ هزار عضو بوده و تعطیلی کتابخانه‌ها بر ریزش اعضا تاثیر گذاشته است. 

وی به حوزه اهدای کتاب پرداخت و خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ هزار نسخه کتاب از ابتدای شروع طرح اهدای کتاب تاکنون به مجموعه کتابخانه‌های عمومی اهدا شده که نشان دهنده نقش مردم در تامین منابع اطلاعاتی است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اعتبار جذب شده از سفر رییس جمهور به استان همدان افزود: اعتباری معادل ۷۰۰ میلیارد ریال جذب شده که با تخصیص این میزان اعتبار پروژه‌هایی با پیشرفت ۵۰ درصدی همچون کتابخانه استاندارد اسدآباد و کتابخانه مرکزی همدان تکمیل می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز