خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی فرمانداری رشت خبر داد‌؛

برگزاری نخستین دوره آموزشی بسته بندی بهداشتی نان در رشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۳۴۴

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت با اشاره به سهم ویژه نان در سبد غذایی مردم و نیاز بازار به نان های بسته بندی، گفت: با هدف حفظ کیفیت نان و جلب رضایت مردم، دوره آموزشی نحوه صحیح بسته بندی بهداشتی این محصول، برای نخستین بار در رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید مجید محمدنژاد در آغاز دوره آموزشی نحوه صحیح بسته بندی نان‌های لواش و تافتون که در محل اتحادیه نان های سنتی شهرستان و با شرکت حدود ۷۰ نفر از اعضای اتحادیه و متصدیان واحدهای خبازی لواش و تافتون برگزار شد، گفت: در این دوره آموزشی، برای اولین بار در استان نحوه صحیح بسته بندی بهداشتی نان های لواش و تافتون توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو، شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به متصدیان واحدهای نانوایی آموزش داده خواهد شد.

 وی افزود: چگونگی مراحل خنک کردن، طریقه درست بسته بندی، استفاده از کیسه های پلاستیکی دارای آرم استاندارد، سیب علامت و فودگرید از جمله نکاتی است که توسط کارشناسان و با بهره گیری از فیلم‌های آموزشی و اسلاید به متصدیان واحدهای نانوایی منتقل می‌گردد.

محمدنژاد با اشاره به سهم قابل توجه انواع نان از جمله لواش و تافتون در سبد غذایی مردم، اظهار داشت: حفظ ویژگی های غذایی، ماندگاری بالا و تازگی و سلامت نان، از جمله اهدافی است که در برگزاری این دوره آموزشی مد نظر می باشد.

وی افزود: توجه به فاکتورهای بهداشتی در مراحل بسته بندی، اصلی است که همه باید نسبت به آن حساس باشند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت اطمینان مشتری از کیفیت نان های بسته بندی را مهم ارزیابی و گفت: بسته بندی و نگهداری اصولی و بهداشتی نان، نقش موثری در کاهش دور ریز این محصول استراتژیک و کمک به اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی با ذکر این مطلب که تاکنون ۱۵۰ واحد خبازی بنر حاوی مشخصات و اطلاعات واحد صنفی خود را نصب کرده اند، تاکید کرد: ضروری است تا سایر واحدها نیز هر چه سریعتر نسبت به نصب بنر مشخصات در محل قابل رویت از واحد صنفی خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز